رکورد حضور تئاترخراسان رضوی در جشنواره بین‌المللی فجر امسال شکسته شد

رکورد حضور تئاترخراسان رضوی در جشنواره بین‌المللی فجر امسال شکسته شد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بابیان اینکه امسال برای اولین بار ۱۰ تئاتر در جشنواره بین‌المللی فجر راه‌یافته هست، گفت: امسال با درخشش هنرمندان تئاتر مشهد، ۳ نمایش خیابانی و ۷ نمایش صحنه‌ای در این رویداد مهم حضور خواهند داشت.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، سید جواد اشکذری افزود: امسال رکورد حضور تئاتر مشهد و خراسان رضوی در جشنواره تئاتر فجر شکسته شد. این رکورد سال گذشته با حضور ۸ نمایش بود.

رکورد حضور تئاترخراسان رضوی در جشنواره بین‌المللی فجر امسال شکسته شد

وی ادامه داد: تئاتر های «شنا در آتش» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری در بخش مهمان و تئاتر پیانیستولوژی» به نویسندگی و کارگردانی محمد نیازی در بخش منتخبی از تولیدات هنرمندان جوان سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

این هنرمند مطرح مشهدی خاطرنشان کرد: ۳ نمایش «سندروم پای بیقرار» به کارگردانی عبدالله برجسته، «اتاق ورونیکا» به کارگردانی حسین اکبرپور و «نسخه آزمایشی» به کارگردانی علی حاتمی نژاد از مشهد در بخش مرور راه یافتند.

اشکذری با اشاره به آثار بخش برگزیده های استانی گفت: نمایش «حذفیات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاء چمنی در بخش برگزیده های استانی جشنواره فجر و نمایش «سورنا» درجشنواره تئاتر فجر استانی راه یافتند.

وی افزود: نمایش های «مرگ» به کارگردانی عرفان شیرنگی و «نادیدنی» به کارگردانی جعفر حجازی از مشهد در بخش مرور خارج از صحنه سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرفته شد. همچنین نمایش «بوکس» به کارگردانی محمود فلاحی از مشهد از آثار برگزیده جشنواره مریوان پیش از این در این رویداد اجرا خواهد شد.

 

پایان پیام

کد خبر : 65373 ساعت خبر : 5:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65373
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات