فقط۱۰ درصد پسماندهای تهران از مبدا تفکیک می‌شود

استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: تنها ۱۰ درصد پسماندهای تهران از مبدا تفکیک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع فرهنگ سازی برای اجرای تفکیک زباله از مبدأ گفت: صدا و سیما،مطبوعات و اهالی صاحب نظر در این فرهنگ سازی موثر هستند و در حال حاضر ۱۰ درصد پسماندهای تهران از مبدأ تفکیک می شوند و لازم است آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی افزود: برای بهره برداری از پسماندها در تهران مطالعات زیادی از سوی شهرداری انجام شده است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

حمل و نقل ۸۲ هزار واحد مسکن مهر پردیس مورد توجه باشد

استاندار به موضوع استحصال زباله ها و تبدیل به گاز و برق و بهره برداری برای تولید کمپوست اشاره و عنوان کرد: نیاز است به زودی قراردادی با سرمایه داران برای تحقق این موضوع منعقد شود.

مقیمی پسماندسوزی را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: فرمانداران با همه توان از پسماند سوزی در شهرستان های استان جلوگیری کنند و هیچکس در هیچ نقطه ای از استان حق ندارد پسماندها را بسوزاند.اگر هم ضرورتی برای پسماندسوزی باشد محیط زیست با تشخیص مکانی که در جهت بادهای غالب نیست و پسماندهایی که ایجاد آلایندگی نمی کند با رعایت فاصله قانونی از شهر، تصمیم می گیرد.

در ادامه جلسه موضوع ساخت خطوط قطار برقی حومه ای در شهرهای هشتگرد،پردیس،پرند و اندیشه برای اتصال به تهران مطرح شد.

استاندار با تاکید بر راه اندازی سریع ایستگاه های اول و آخر متروی هشتگرد به تهران گفت: تا پایان سال ۹۷ که مسکن مهر پردیس به اتمام می رسد و ۸۲ هزار واحد مسکن خواهیم داشت لازم است حمل و نقل آن در اولویت قرار بگیرد.

مقیمی ادامه داد: راه اندازی همه خطوط قطار برقی حومه ای در استان تهران با جدیت دنبال خواهد شد تا هدف کاهش بار ترافیک تهران و آلودگی هوا محقق شود.

تبدیل سوخت ۱۴۰۰ واحد صنعتی به گاز

استاندار تهران گفت: همه شهرهای استان تهران باید با نظارت محیط زیست، و ورود فرمانداری ها،امور آب،جهادکشاورزی و منابع طبیعی و سایر دستگاه های مسئول،نسبت به ایجاد کمربند سبز در شهرها اقدام کنند.

مقیمی به ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه ها در جهت کاهش آلودگی هوا در استان تاکید کرد و افزود: تبدیل سوخت ۱۴۰۰ واحد صنعتی و خروج گوگرد و ناخالصی از گازوئیل در این واحدها و تبدیل آن به گاز موفقیت بزرگی است .

وی ادامه داد: همه دستگاه ها را به اجرای مصوبات دولت توصیه می کنیم و زمانی آلودگی هوا از بین می رود که این مصوبات اجرا شود البته برخی اقدامات که مربوط به سهم آلایندگی ۷۰ درصدی خودروها است، نیاز به سرمایه گذاری سنگین دارد.

استاندار بر ضرورت توجه به افزایش سرانه فضای سبز در شهرهای استان تهران نیز تاکید کرد و گفت: موضوع آلایندگی واحدهای صنعتی باید طی سال ۹۷ و تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

در این جلسه براساس گزارش ارائه شده از محیط زیست،امسال ۴۲۴ واحد آلاینده در استان تهران شناسایی شده است و طی سه سال اخیر نیز آلایندگی ۳۴۳ واحد از طریق نصب فیلتر و سایر اقدامات در استان مرتفع شده است.

پایان پیام

کد خبر : 68816 ساعت خبر : 7:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68816
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات