مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز: تقارن ورود کاروان سینماحقیقت با تبربز ۲۰۱۸ را به فال نیک می‌گیریم

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز: تقارن ورود کاروان سینماحقیقت با تبربز ۲۰۱۸ را به فال نیک می‌گیریم

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: تقارن سفر کاروان سینماحقیقت با برنامه‌ی تبریز ۲۰۱۸ در مقام پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را به فال نیک می‌‎گیریم و این شهر مفتخر است که از فردا، میزبان بیش از هفتاد مستندساز حاضر در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت باشد.


به گزارش پایگاه خبری گلونی، صدیق جمالی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از بخش‌های اصلی جشنواره «تبریزیم» که از فردا در شهر تبریز آغاز می‌شود، بخش آیینی و سنتی است که به خرده فرهنگ‌ها و آیین‌های گاه از یاد رفته‌ی تئاتری تبریز می‌پردازد و قطعاً برای پژوهشگران و مستندسازان، حضور در این جشنواره و تماشای آثار آن جذاب خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام شناخته شده و با آغاز این سال فعالیت‌های بسیاری به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برنامه‌ریزی شده است تا گردشگران بیشتری به این شهر سفر کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز: تقارن ورود کاروان سینماحقیقت با تبربز ۲۰۱۸ را به فال نیک می‌گیریم

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» با اشاره به سفر کاروان سینماحقیقت به این شهر خاطرنشان کرد: آنچه در برنامه‌های فرهنگی سازمان مهم‌تر جلوه می‌کند، میزبانی از هنرمندان حوزه مستند است. در کنار این میزبانی از یازدهم دی‌ماه ۹۶ جشنواره بین‌المللی «تبریزیم» را خواهیم داشت. این جشنواره برای اولین بار در سطح کشور به مدت پنج ماه، در پنج بخش مختلف برگزار می‌شود و ما به دنبال نهضت تولید و اجرای نمایش‌های خیابانی در شهر تبریز هستیم.

وی ادامه داد: افتتاحیه‌ی بزرگی برای این جشنواره برنامه‌ریزی شده که حداقل هزار هنرمند در آن مشارکت خواهند داشت. تمامی این برنامه‌ها پتانسیل خوبی برای فیلمسازانی که مایل به شناخت و معرفی شهر تبریز از منظر فرهنگی، آیینی و تاریخی هستند، فراهم می‌آورد.

صدیق جمالی در پایان گفت: امیدوارم در حوزه سینمای مستند و پس از سفر مستندسازان به تبریز شاهد حضور فیلمسازان شاخص ملی در این شهر باشیم و آثار ارزنده‌ای از قابلیت‌های گردشگری و داشته‌های تبریز بزرگ تهیه شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 68299 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68299
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات