مزاحمین در کمین اورژانس

به گزارش پایگاه خبری گلونی، صابریان؛ رییس اورژانس تهران با بیان اینکه روزانه هزار تماس مزاحم با اورژانس برقرار می‌شود، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم تماس بی‌مورد و غیرمرتبط نگیرند و گفت: «از ۵ مرداد امسال موتورلانس‌ها آغاز به کار کرده‌اند و درحال حاضر در ۱۴۱ نقطه شهر تهران موتورلانس‌ها فعال هستند که تراکم و فعالیت آن‌ها به حجم مأموریت در آن نقاط و محلات بستگی دارد.»

ریشه‌های فقر فرهنگی را هنوز باید در جامعه شناسایی کرد؛ مزاحمین اورژانس را به شاید برای خودتان هم اتفاق بیفتد نمی‌توان حواله کرد. اگر قرار بود به این سادگی‌ها متنبه بشوند شاید یکی دو دهه پیش از این راه برمی‌گشتند. مردم آزاری دلایل فراوانی دارد از عقده‌گشایی‌های کودکی تا جلب توجه به روش‌های غیر متعارف اما دلایلش هرچه که باشد مردم‌آزارها بی‌ثبات‌ترین و غیرقابل اعتمادترین آدم‌های روی زمین هستن. آن‌ها گاهی تا مرز نابودی خودشان و دیگران پیش می‌روند و از یک تک‌زنگ ساده و دادان آدرس اشتباه به بهم ریختن پرسنل اورژانس تا کشتن یک نفر می‌رسند.

آمار هزار تماس در روز فاجعه است، همه این تماس‌ها شدت مداخله اورژانس در زندگی عمومی‌مان را کاهش می‌دهد، به این سرعت مداخله، باید عواملی چون ترافیک شهر و در دسترس بودن ناحیه تحت پوشش را اشاره کرد.

برای مزاحمینی از این دست باید یک اقدام اساسی در آستین داشت، کاری که در جوامع پیشرفته‌تر انجام می‌دهند مانند روان‌درمانی و یا حذف اختیارات شهروندی و دسترسی به ابزار تماس مانند تلفن و تلفن همراه. این‌ها روش‌های مطمئن‌تری برای کاهش مزاحمت‌ها در اورزانس و آتش‌نشانی و همه مراکزی‌است که تعلل یک دقیقه‌ای آنها در محل مأموریت می‌تواند جان عده‌ای را به خطر بیندازد. هرچند قطع سریع تلفن آنها در دستور کار اورژانس قرار دارد اما برای جلوگیری از این فاجعه فرهنگی باید ریشه‌های روانی که فرد را به این کار وامی‌دارد هم مورد بررسی قرار بگیرند. مداخله درمانی می‌تواند جلوی فجایع دیگر و خشونت‌های پنهان و پیدا در خانواده و جامعه را بگیرد و زنگ خطرهایی از این دست را باید جدی گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 71036 ساعت خبر : 8:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71036
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات