معضل امروز در تئاتر فقدان گفت و گو است

مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی گفت: معضل امروز تئاتر ایران فقدان گفت و گو است زیرا فرصت صحبت میان دولتی ها با هنرمندان یا هنرمندان باهم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از ایرنا سعید اسدی با بیان اینکه برای توسعه تئاتر چشم اندازی وجود ندارد اظهار کرد: معضل امروز برای رفع مشکلات در تئاتر فقدان گفت و گو است زیرا فرصت صحبت میان دولتی ها با هنرمندان یا هنرمندان با یکدیگر وجود ندارد.

وی اظهار داشت: هنرمندان باید بتوانند بر اساس اصول مشخصی با یکدیگر یا با مسئولان فرهنگی در خصوص وضعیت موجود صحبت کنند اما به دلیل فقدان گفت و گوها چشم انداز روشنی از مسیر توسعه مورد نیاز برای ساخت آینده در تئاتر نداریم.

وی تاکید کرد: براین اساس باید آینده را به دست تقدیر بسپاریم تا هنرهای نمایشی را به سمت بهبود بکشاند که این یک معضل محسوب می شود.

وی افزود: وجه امیدوار کننده برای تئاتر این است که اوضاع فعلی امکان مدیریت دارد که در گام نخست برای حل مسائل التزام به طرح موضوع و برای ایجاد فرصت ها به نهادهای رسمی و شبهه صنفی نیاز داریم.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اشاره به اینکه در زمینه تئاتر، فرد محوری وجود دارد خاطرنشان کرد: تولید تئاتر زمان و هزینه بسیاری دارد و نباید تنها به ارضای حس شخصی هنرمند بیانجامد.

وی ادامه داد: باید چشم اندازی برای تولید باشد، برنامه ای برای عرضه آن تهیه شود و حتی برنامه ریزی برای گرفتن بازخورد مناسب صورت گیرد اما هیچ کدام از این شرایط وجود ندارند.

اسدی با تاکید بر اینکه بهبود اوضاع تئاتر نیاز به طرح مسئله دارد بیان کرد: این موضوع به دور از جنجال های رسانه ای مطرح شود زیرا طرح موضوع بر اساس هیجانات و بدون عقلانیت نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت.

به گفته وی ایجاد فضای گفت و گو برای همگان در تئاتر، برنامه های حمایتی دولت را مشخص و به شکل دهی سازمان تئاتر کمک می کند.

 

پایان پیام

کد خبر : 68104 ساعت خبر : 7:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68104
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات