نوری: مسئولان برای نقدهای کارشناسی رسانه‌ها دلسوز گوش شنوا داشته باشند

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: نظرات کارشناسی که از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود، می‌تواند در روند اجرای امور تاثیرات مثبتی داشته باشند. افرادی که به این نظرات گوش نمی‌دهند در واقع از یک نظر کارشناسی غافل شده‌اند که می‌تواند نتایج بدی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سید راضی نوری در خصوص رسانه‌ها بیان کرد: اگر افراد گوش شنوا داشته باشند نصایح بزرگان و تحلیل‌ها و نظرات کارشناسان باید در تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار باشد. برخی افراد مسائل و مشکلاتی را از دید کارشناسی می‌بینند که من مسئول ممکن است فرصت پردازش این مشکلات را نداشته باشم. اگر این نظرات کارشناسی از سوی رسانه‌ها مطرح شود، می‌تواند در روند اجرای امور تاثیرات مثبتی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اگر افراد به این نظرات که از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شود، گوش دهند تاثیرات مثبتی خواهد داشت. اما اگر به آنها گوش ندهند در واقع از یک نظر کارشناسی محروم شده‌اند. این غفلت ممکن است در بعضی از مسائل اثرات بدی را به دنبال داشته باشد که جبران آن دشوار باشد. مجموعه‌های متخصصی که زمان می‌گذارند و یک مسئله را تحلیل و بررسی می‌کنند از نظریات اساتید دانشگاه‌ها و با تجربه و همچنین متخصصین استفاده می‌کنند. این مجموعه‌ها وقت و زمان زیادی را برای تهیه یک نظر کارشناسی صرف می‌کنند که اگر نادیده گرفته شود ظلم بزرگی در حق افرادی است که در این خصوص زحمت کشیده‌اند. اگر نسبت به این نظرات بی‌تفاوت باشیم در آینده اثرات منفی آن نمود پیدا خواهد کرد؛ لذا باید نظرات کارشناسی و مفیدی را که از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شوند را گوش داد و در عمل نیز آن‌ها را اجرایی کرد.

نماینده شوش بیان کرد: نقدها و نظرات کارشناسی که درباره تصمیمات مسئولان کشور از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شود؛ چه پیش از نهایی شدن تصمیم و چه پس از آن، تاثیرگذار خواهد بود اما اثرش قبل از تصمیم‌گیری نهایی بیشتر است. امروز عالم ارتباطات و اطلاعات است. شما در هر کجا که باشید با توجه به وجود اینترنت و فضای مجازی و ماهواره‌ها، اطلاعات در دسترس شما هست. امروز اگر کسی خودش را از مجموعه‌ها و تفاسیر حقی که از سوی آن‌ها مطرح می‌شود، محروم کند ضرر خواهد دید. افراد باید ببیند که چه رسانه‌هایی واقعا مفید هستند. بعضی از رسانه‌ها افراد مغرضی هستند. این رسانه‌ها باعث می‌شوند که بسیاری از مسائل و مشکلات پیچیده‌تر شوند. در نتیجه ما اول باید ببینیم حرف و نظرات از دهان چه افرادی مطرح می‌شود. حرف‌ها و نظراتی که از سوی رسانه‌ها دلسوز مطرح می‌شود را باید شنید و از رسانه‌هایی که مغرض هستند و کارشان فقط شایعه پراکنی است باید دوری کرد.

پایان پیام

کد خبر : 67604 ساعت خبر : 7:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات