پایان طرح پائیزه کتاب با فروش بیش از ۵۵۰هزار نسخه کتاب

طرح پائیزه کتاب در مراکز بیست استان تا ۲۲ آذرماه و در شهرستان ها و مراکز یازده استان تا دوم دی به کار خود ادامه داد و در این مدت توانست ۵۵۸هزار و ۲۲۹ نسخه کتاب را به ۲۳۵ هزار و ۶۳۹ نفر بفروشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دومین طرح پائیزه کتاب با شعار “هر ورقش دفتریست…» همزمان با چهارمین دوره کتابگردی در ۸۱۳ کتابفروشی سراسر کشور اجرا شد که نسبت به «پاییزه کتاب»سال گذشته با ۶۲۴ کتابفروشی حکایت از استقبال و مشارکت بیشتر کتابفروشی ها در این دوره از طرح  دارد.

 از بین ۸۱۳ کتابفروشی فعال در طرح پائیزه کتاب، ۶۱۸ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۹۵ کتابفروشی در شهرستان ها کتاب های بخش کودک و نوجوان را  با ۲۵درصد تخفیف و کتاب های بخش عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف عرضه کردند.

استان تهران در دور جدید طرح «پاییزه کتاب» با مشارکت ۱۴۸ کتابفروشی، ۱۱۵هزار و ۹۳۲ نسخه کتاب را به فروش رساند و توانست در صدر پرفروش ترین استان های عضو طرح قرار بگیرد. بعد از تهران، استان خراسان رضوی با ۸۵ کتابفروشی و فروش ۷۰ هزار و ۶۶۷ نسخه کتاب در جایگاه دوم قرار گرفت و استان اصفهان با ۱۰۰ کتابفروشی و فروش ۵۲ هزار  و ۱۸۵نسخه کتاب به ۲۲ هزار و ۹۳۵ نفر رتبه سوم پرفروش ترین استان را از آن خود کرد. همچنین رتبه چهارم پرفروش ترین استان ها با فروش ۳۹ هزار و ۲۱۷ هزار نسخه کتاب به ۱۷ هزار و ۱۲۹ نفر به استان قم تعلق گرفت. استان خوزستان نیز با ۲۰ کتابفروشی توانست از دیگر استان ها  پیشی بگیرد و ۳۰هزار و ۴۳۴ هزار نسخه کتاب را به ۱۱ هزار و ۸۴۵ نفر بفروشد و رتبه پنجم این طرح را از آن خود کند.

کتابفروشی های «پردیس کتاب» از خراسان رضوی، «نشر ثالث» از تهران، «شهرکتاب ساری» از مازندران، «شهرکتاب مرکزی» از تهران، «نمایشگاه و فروشگاه محام» از خوزستان، «شهرکتاب رشت» از گیلان، «شهر کتاب رشد(شعبه نادری)» از خوزستان، «کتاب آبان » از خراسان رضوی، «رشد» از خوزستان» و «شهر کتاب هفت حوض» از تهران پرفروش ترین کتابفروشی های دومین دوره طرح پائیزه کتاب شناخته شدند.

کتاب‌های «قهوه‌ سرد آقای نویسنده» اثر روزبه معین، «سمفونی مردگان» اثر عباس معروفی، «پاییزه فصل آخر است» اثر نسیم مرعشی، «سلام بر ابراهیم»اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، «یک عاشقانه‌ آرام» اثر نادر ابراهیمی، «سیاه مشق» اثر هوشنگ ابتهاج، «سال بلوا» اثر عباس معروفی و «چشم هایش» اثر بزرگ علوی آثار پرفروش کتاب های تالیفی بخش عمومی شدند.

در این طرح، کتاب های تالیفی حوزه کودک مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و  کتاب های «قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک» اثر شکوه قاسم نیا و مجموعه «می نی نی( می می نی تمیز ترینی، می می نی چه دوست نازنینی، پنیر داداش راسته حرف می مینی راسته، می می نی یه عالمه شیرینی، می می نی تو مهد کودک دوسته با فیل و اردک، می می نی دیگه بیکاره) اثر ناصر کشاورز ،  «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب؛ قصه‌های برگزیده‌ از آثار شیخ عطار» اثر مهدی آذریزدی آثار پرفروش کتاب‌ تالیفی حوزه کودک در این دوره از طرح پائیزه کتاب در کتابفروشی ها شدند.

«دنیای معرکه تام گیتس»، اثر لیز پیشون، «شازده کوچولو»، اثر آنتوان‌دو سنت‌اگزوپری، «خانه درختی ۱۳ طبقه»، اندی گریفیتس،  «بهانه‌های عالی و چیزهای خوب دیگر» و «همه چیز محشر است» آثار لیز پیشون جزو پرفروش ترین کتاب های ترجمه شده حوزه کودک بودند که مورد توجه مخاطبان در این دوره از طرح پائیزه کتاب قرار گرفتند.

لیز پیشون، اندی گریفیتس، شکوه قاسم نیا، تونی گراس، عبدالرحمان صفار پور، آنتوان دوسنت اگزوپری، جف کینی و دن گاتمن  از نویسندگان پرفروش ادبیات کودک و نوجوان این طرح شناخته شدند.

جوجو مویز، الیف شافاک، فئودور میخائیلوویچ، برایان تریسی، مرتضی مطهری، هاروکی موراکامی، خاویر کرمنت، محمود دولت‌آبادی و عباس معروفی  پرطرفدارترین نویسندگان کتاب های عمومی این طرح انتخاب شدند.

انتشارات های قدیانی، افق، چشمه، هوپا، ققنوس، موسسه انتشاراتی نگاه،  نشر مرکز و نیلوفر  نیز از پرفروش های طرح پاییزه کتاب بودند.

پایان پیام

کد خبر : 64198 ساعت خبر : 2:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64198
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات