گرد و غبار در اهواز به ۴۶ برابر حد مجاز رسید

میزان غلظت گرد و غبار در هوای شهر اهواز تا ساعت ۱۳ امروز به ۴۶ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از حوالی ساعت ۱۲ امروز پدیده گرد و غبار بر اغلب شهرهای خوزستان سایه افکنده است و مدارس و ادارات در برخی شهرهای استان را به تعطیلی کشاند.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان غلظت گرد و غبار در شهر اهواز تا ساعت ۱۳ به ۶ هزار و ۹۱۵ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است. این میزان آمار نشان می دهد مردم اهواز در حال تنفس هوایی به ۴۶ برابر حد مجاز هستند.

در همین زمینه مدیریت بحران استانداری خوزستان، فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی اهواز و ۶ شهرستان دیگر استان به علت گرد و خاک تا ساعت ۱۳ اعلام کرد. به علت آلودگی و گرد و غبار موجود ادارت شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، ماهشهر، دشت آزادگان و رامشیر تا ساعت ۱۳ امروز فعالیت می کنند.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در همین زمینه اعلام کرده است که به علت وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید، شاهد فعالیت کانون های داخلی گردوخاک، کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده در اهواز و حومه و نیز مناطقی از جنوب و غرب استان از اواسط امروز هستیم..

کلیه مدارس شهر های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، رامشیر، دشت آزادگان، شادگان و بندرماهشهر نیز در نوبت ظهر امروز تعطیل شد ولی ادارات و دانشگاه ها هنوز تعطیل نشده اند.

توصیه می‌شود؛ بیماران قلبی و ریوی در این شرایط ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. همچنین افرداد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسکهای مخصوص گرد و غبار) استفاده کنند.

پایان پیام

کد خبر : 64614 ساعت خبر : 5:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64614
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات