توسعه طرح خرید ریلی مطبوعات در سال ۹۷ توسعه

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح خرید نشریات و مطبوعات برای قطارهای بین شهری در سال ۹۷ از لحاظ کمی و کیفی توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از سایت رسمی معاونت امور مطبوعاتی، محمد سلطانی‌فر در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران طرح ریلی با تاکید بر اینکه طرح خرید مطبوعات و نشریات برای قطارهای برون شهری باید با اصلاح برخی موارد، با قدرت ادامه یابد، تصریح کرد: تلاش کنیم در سال آینده هم تعداد و هم تنوع نشریات حاضر در این طرح بیشتر شود. نگاه ما به مطبوعات، تسهیل در عرضه و افزایش مخاطب واقعی و حمایت هدفمند است و در این مسیر از تمام توان خود برای تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اعلام رضایت مسافران قطارهای برون شهری از وجود مطبوعات سراسری در قطارها، تاکید کرد: حمایت از نشریات استانی و محلی برای ما اولویت دارد و در سال آینده سهم نشریات برتر استانی نیز باید در مسیرهای برگشت به تهران به خوبی دیده شود.

همچنین محمد رجبی، مدیرعامل رجا نیز در این نشست با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران قطارهای برون شهری درخصوص خدمات فرهنگی درون قطارها، از رضایت بالای مسافران نسبت به تجهیز قطارها به روزنامه و مجله خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۰ درصد خطوط ریلی ما از این طرح بهره‌مند هستند که امیدواریم در سال ۹۷ با افزایش شمارگان و تعداد نشریات بتوانیم ۱۰۰درصد خطوط ریلی را تحت پوشش قرار دهیم.

در این نشست مجید بابایی (دبیر انجمن ریلی) و علی محمد کردنایج (مدیر سامانه طرح خرید ریلی مطبوعات) نیز به ارائه گزارشی از اجرای طرح در سال ۹۵ و ۹۶ پرداختند. طبق آمار ارائه شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از دو میلیون نسخه از نشریات در قطارهای بین شهری برای مطالعه مسافران توزیع شده است.

در پایان این نشست که با حضور برخی مدیران معاونت مطبوعاتی برگزار شد، مقرر شد تفاهم‌نامه سال ۹۷ زودتر آماده و به امضای طرفین برسد. همچنین با تاکید معاونت مطبوعاتی مقرر شد تسهیلات ویژه‌ای برای سفرهای برون شهری روزنامه‌نگاران در سال ۹۷ در نظر گرفته شود که با قول مساعد مدیر عامل رجا و دبیر انجمن شرکت‌های ریلی، این موضوع به زودی نهایی و اعلام خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 78849 ساعت خبر : 5:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78849
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات