«حساسیت به پخش اختتامیه فجر خطای بزرگی است»

محسن چگینی معتقد است: تلویزیون با حساسیت نشان دادن به پخش برنامه‌هایی مانند مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر وپخش نکردن تیزر برخی فیلم‌ها به خاطر یک بازیگر، خطای بزرگی انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این تهیه‌کننده تلویزیون و سینما با بیان اینکه پخش زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر مشکل تلویزیون به لحاظ میزان مخاطبان را حل نمی‌کند، اظهار کرد: در نگرش تلویزیون نسبت به کارهای تولیدی مانند سریال‌ و دیگر برنامه‌ها و حتی در شیوه پخش آن‌ها، باید تغییراتی ایجاد کند. تلویزیون ما نیز مانند تلویزیون‌های خصوصی دنیا باید شیوه پخش داشته باشد؛ بنابراین می‌توان گفت که چگونگی تولید یک برنامه و پخش آن برای جذب بیننده اهمیت دارد.

تهیه‌کننده «خوب، بد، جلف» ادامه داد: البته پخش زنده و بی‌تأخیر مراسم افتتاحیه نشان می‌دهد که نگاه مدیران سازمان صداوسیما بازتر شده و این مساله را می‌توان به فال نیک گرفت.

چگینی به پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مراسم اختتامیه در سال‌های گذشته با تأخیر پخش می‌شد و تلویزیون همیشه در پخش مراسم دچار مشکل بوده است که می‌توان دلیل آن را فضای اختتامیه و افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، یعنی نحوه پوشش و اجرا دانست. در واقع این فضا با سیاست‌های تلویزیون هم‌خوانی ندارد؛ البته از نگاه من، با پخش آن اتفاقی نمی‌افتد؛ و پخش این مراسم اصلا آنقدر پیچیده نیست و به راحتی می‌تواند روی آنتن برود.

او اضافه کرد: تلویزیون با پخش نکردن تیزر برخی فیلم‌ها به خاطر یک بازیگر، خطای بزرگی انجام می‌دهد؛ و باعث حساس شدن جامعه نسبت به آن موضوع می‌شود و عملا به رسانه‌ها سوژه می‌دهد. با پخش کردن این نوع مراسم‌ یا آگهی‌های فیلم‌ها اتفاقی نمی‌افتد. در واقع یک موضوع ساده را با این کارها پیچیده‌تر می‌کند و تأثیر منفی می‌گذارد.

این تهیه‌کننده تلویزیون و سینما به بینندگان شبکه‌های تلویزیونی اشاره و اظهار کرد: زمانی که اختتامیه جشنواره در شبکه تماشا یا هر شبکه دیگری پخش می‌شود چقدر بیننده دارد؟ بیننده‌ها کم  هستند به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی بسیاری انجام نمی‌شود و برخی نمی‌دانند که این مراسم‌ از تلویزیون به روی آنتن می‌رود. قطعا کسانی که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را دنبال می‌کنند اتفاقات جشنواره را به طور گزیده و کامل می‌توانند ببینند.

چگینی با اشاره به وضعیت شبکه‌های اجتماعی در جامعه گفت: تلویزیون هر برنامه‌ای را که پخش نکند، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آن را پخش می‌کنند. بسیاری از مردم برای دریافت اخبار به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند؛ البته با گذشت زمان شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر می‌شوند و میزان فعالیت آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد و حریف قدرتری نسبت به تلویزیون می‌شوند.

او در پایان به دوگانگی فضای جامعه و تلویزیون اشاره و بیان کرد: زمانی که می‌خواهیم سریالی بسازیم در هیچ جای تهران نمی‌توانیم دوربین بگذاریم به دلیل اینکه افرادی که در جامعه هستند یا مویشان بیرون است یا نحوه پوششان مناسب پخش از تلویزیون نیست. با اینکه این فضا واقعیت جامعه ماست اما نمی‌توان آن را در تلویزیون نشان داد و این دوگانگی در فضای تلویزیون و جامعه اعتماد مخاطب را کم می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 78932 ساعت خبر : 10:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78932
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات