«ققنوس» به ایستگاه پایانی رسید

مراسم پایانی هفتمین جایزه سینمایی «ققنوس» با اهدای جایزه‌ به فیلم سینمایی «به وقت شام» ابراهیم‌ حاتمی‌کیا برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طبق گزارش رسیده، شامگاه جمعه ۲۷ بهمن ماه ، مراسم پایانی هفتمین جایزه سینمایی “ققنوس” با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران برپا شد.
اولین بخش برنامه‌ی اختتامیه به پخش کلیپ کوتاهی از سخنان مقام معظم رهبری درباره سینما،اختصاص یافت.
در ادامه شاهین جمشیدی،مجری مراسم روی صحنه آمد و ضمن ادای احترام و تشکر از تمامی عوامل اجرایی گفت:امسال جایزه سینمایی ققنوس، سال پر شورتر و پربارتری را تجربه کرد که روزانه میزبان ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر از همراهان و یاوران خود بود که به تماشای آثار سینمایی نشستند.

محمد کوچک دبیر اجرایی جایزه “ققنوس” با دعوت مجری برنامه پشت میکروفن ایستاد و ضمن اشاره به هدف این هم اندیشی بزرگ که نزدیکی هرچه بیشتر به تحقق سینمای عدالت اجتماعی که در مقابل سینمای سیاه اجتماعی است ادامه داد: جایزه‌ی ققنوس بستر و محل تجمع حامیان فیلمسازان وابسته است، فیلمسازانی که به حق و حقیقت وابسته‌اند.

وی در پایان با اشاره به چند تن از اثار ارزشی حاضر در جشنواره از برنامه‌های جدی ققنوس برای حمایت همه جانبه از این فیلمها سخن گفت
سپس جمشیدی از سردار پور جمشیدیان هماهنگ کننده‌ی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دعوت کرد.

سردار جمشیدیان با تشکر از همه کسانی که در عرصه‌ی دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی به خصوص شهدای مدافع حرم ، سخنانی در اینباره برای حضار بیان کرد.

در بخش بعدی، در نماهنگی داوران این دوره جایزه سینمایی ققنوس معرفی شدند و پس از آن از حمید حیدری به عنوان منتقد برتر ، مهدی صادقی به واسطه تولیدات خوب فرهنگی ، احسان محمد حسنی به واسطه تولید آثاری با مضامین گفتمان انقلاب اسلامی و هادی حجازی‌فر به واسطه‌ی به نمایش گذاشتن قهرمانی دست یافتنی در بستر تولیدات انقلابی تقدیر به عمل آمد.

اولین جایزه‌ی سینمایی ققنوس به رضا فرهمند به واسطه‌ی تولید مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» و پرداختن به مسئله‌ی داعش با زاویه‌ی دید جدید اهدا شد.
جایزه‌ی بعدی به انیمیشن “فیلشاه” و هادی محمدیان به واسطه‌ی نمایش ضرورت حضور ایران در صنعت انیمیشن ، تلفیق یک داستان فانتزی و یک قصه‌ی دینی و ارتباط خوب با مخاطب کودک اهدا شد.

آخرین جایزه‌ی سینمایی ققنوس در دستان محمد خزاعی تهیه‌کننده‌ی فیلم “به وقت شام” به واسطه‌ی ضرورت نمایش حضور ایران در سوریه و نشان دادن یک قهرمان ملی جای گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 81862 ساعت خبر : 10:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81862
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات