متخلفان شکار ۶۵ پرنده وحشی در قزوین به دام افتادند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: متخلفان شکار ۶۵ قطعه پرنده وحشی در دام مأموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین افتادند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیاوش شمسی‌پور در این باره  اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست ادارات آبیک، البرز و یگان حفاظت محیط زیست اداره‌کل در هنگام گشت و کنترل در زیستگاه‌های حیات وحش در حوزه آبیک، ۱۴ نفر از متخلفان شکار غیرمجاز پرندگان وحشی را که با ۱۳ قبضه اسلحه مجاز، یک قبضه اسلحه قاچاق و ادوات شکار همچون دوربین، قفس، تور زنده گیری و انواع مهمات مبادرت به شکار ۵۴ قطعه پرندگان وحشی کرده بودند، دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأموران اجرائی یگان حفاظت محیط زیست در حوزه شهرستان البرز در پی گشت کنترل مداوم در مناطق تحت مدیریت شهرستان موفق به دستگیری ۱۰ نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز شدند که از متخلفان چهار قبضه اسلحه، لاشه چهار قطعه کبوتر جنگلی و لاشه شش قطعه چکاوک کاکلی و یک قطعه طرقه چکاوک کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در عملیاتی مشابه مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره‌کل با همراهی مأموران یگان حفاظت محیط زیست البرز موفق به کشف چهار قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق در حوزه استحفاظی البرز شدند.

شمسی‌پور یادآور شد: پرونده متخلفان بعد از بازجویی‌های اولیه تشکیل و برای پیگرد قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام مسؤول با توجه به بارش برف سنگین و پناه آوردن حیات وحش  اعم از پرندگان و چرندگان به جوار سکونتگاه‌های انسانی در شهر و روستاها از مردم خواست در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان هرگونه تخلفات شکار را به مأموران محیط زیست یگان حفاظت گزارش کنند.

پایان پیام

کد خبر : 81090 ساعت خبر : 3:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81090
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات