زلزله دست خیلی‌ها را رو کرد

زلزله دست خیلی‌ها را رو کرد

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: استاندار کرمانشاه به رسانه‌ها گفت: مظلوم ترین قشر آسیب دیده در جریان زلزله‌ی کرمانشاه، مستاجرین هستند که باید فکری به حال آنان شود.

البته ما با استاندار کرمانشاه خیلی موافق نیستیم. چون که مستاجرین تو کشور ما کلا به آوارگی و آلاخون والاخونی عادت دارن. برای همین با وقوع زلزله خیلی تفاوتی رو احساس نکردن و زیاد اذیت نشدن. اون عزیزانی بیشتر ضرر کردن و اذیت شدن و مظلوم‌ترین قشر زلزله زده هستن که مالک چند خونه بودن و کلی مستاجر داشتن.

چرا که هم خونه‌شون رو یه جورهایی از دست دادن و هم کرایه خونه‌هایی که هر ماه از مستاجرین می‌گرفتن. اما یه قشر دیگه هم داشتیم که به خاطر وقوع زلزله خیلی خیلی ضرر کردن و اذیت شدن و میشه گفت مظلوم‌ترین قشر زلزله زده هستن. این عزیزان همون مدیران بزرگوار و مردمی هستن که هم خونه‌های آن‌چنانی‌شون ترک برداشته و هم اتاق شیک و لاکچری‌شون تو اداره یه کم تخریب شده و حالا مجبورن کنار مردم عادی و شونه به شونه‌ی کارمندها و کارگرهاشون کار کنن. از اون بدتر اینه که این عزیزان مجبورن قیافه‌ی آدم‌های استوار و محکم رو هم به خودشون بگیرن.

زلزله دست خیلی‌ها را رو کرد

خیلی درد بزرگیه که شما مجسمه‌ی پنج میلیون تومنی فرانسویت شکسته باشه و بخوای به کارگرت که موتور هوندای دو میلیونیش مونده زیر آوار دلداری بدی. اما مدیران عزیز کشور ما از پس این غم بزرگ برمیان. اون‌ها با ما آدم‌های عادی فرق دارن. هم توانایی‌هاشون، هم حقوق‌شون، هم محله‌شون، هم قیافه‌شون، هم ضخامت گردن‌شون و از همه مهم‌تر ژن‌شون. ما به داشتن چنین مدیران و مسئولان قدرتمندی افتخار می‌کنیم.

اما فقط مدیران و مسولان نیستن که جزو مظلوم‌ترین قشرهای زلزله‌ زده به حساب میان. در کنار این عزیزان، مشاورین املاک هم بسیار مظلوم واقع شدن. یعنی اصلاً خونه‌ای نیست که به خریدارش بگن: «داداش تو این خونه رو بخر، ناموساً من سر هفته دو برابر قیمت واست می‌فروشمش» و یا به مستاجرش بگن: «داداش چون از قیافه‌ت خوشم اومده از مالک واست تخفیف می‌گیرم. فقط تو دیویست بذار رو کرایه، بقیه‌ش با من». البته با تیزی‌ای که ما از این عزیزان سراغ داریم، بدون شک به راحتی گلیم‌شون رو از آب می‌کشن و از مشاورین املاک به مشاورین چادر یا مشاورین کانکس تغییر شغل می‎دن. اون موقع است که دیالوگ‌هاشون هم یه کم تغییر می‌کنه. مثلا می‌گن:

«داداش تو این چادر رو بخر، ناموساً من سر هفته مهناز افشار رو میارم تو چادرت باهاش سلفی بگیری» یا «داداش چون از قیافه‌ت خوشم اومده از وزیر واست کانکس می‌گیرم. فقط تو اگر حافظ ناظری رو دیدی هواش رو داشته باش. این پسر خیلی حساسه. می‌افته غش می‌کنه سرم نداریم ناموساً.

کد خبر : 75806 ساعت خبر : 5:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75806
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات