هشتمین روز تئاتر فجر چگونه سپری شد؟

هشتمین روز تئاتر فجر چگونه سپری شد؟

هشتمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور پررنگ‌تر سیاسیون و استقبال از اجرای نمایشی موزیکال از مشهد به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  جمعه ۶ بهمن‌ماه روز شلوغی برای جشنواره تئاتر فجر بود و نمایش «پیانیستولوژی» با توجه به بازی بازیگران و دکور طراحی شده و نیز موضوعی که با روایت داستانی از قرون وسطی، وضعیت کلیساها و برخورد آن زمان با علم و هنر تصویر می‌شد نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و البته شاید بیشتر این توجه یا بهتر بگوییم غافلگیری از این جهت بود که این نمایش از شهر مشهد که محدودیت‌های زیادی برای اجرای آثار هنری از جمله موسیقی دارد در جشنواره شرکت داشت.

روز گذشته تئاتر شهر به غیر از سالن‌های نمایشی در بخش اداری خود نیز شاهد حضور افراد زیادی بود که برای تماشای لکچر ـ پرفورمنس «هجوم به تفسیر» اثر از نسیم احمد پور به سالن کنفرانس تئاتر شهر آمده بودند. این اجرا در دو نوبت عصر و با حضور شهرام مکری، بابک کریمی، علیرضا برازنده و امیر اثباتی برگزار شد و استقبال خوبی هم از ان شد.

در این لکچر ـ پرفورمنس که کاملا سینمایی بود، شهرام مکری ابتدا به فیلم‌های مختلفی اشاره کرد که ممکن است بخش‌هایی از آن به فیلم «هجوم»‌اش ارتباط داشته باشد.

او همچنین خاطراتی را از شروع کار و اینکه چطور ایده ساخت «هجوم» به ذهنش رسیده بازگو کرد.

امیر اسمی (مجری طرح و طراح هنری «هجوم») و نیز علیرضا برازنده (فیلمبردار) هم توضیحاتی را در باره ساخت فیلم «هجوم» ارائه کردند و تا به آنجا بیشتر جلسات نقد و گفت‌وگوی فیلم به ذهن متبادر می‌شد، اما با آمدن بابک کریمی در جایگاه ویژگی‌های تئاتری این اجرا بیشتر به چشم آمد و او بخش مربوط به خود را بازی کرد.

هشتمین روز تئاتر فجر چگونه سپری شد؟

جمعه شب نمایش «اپرای خیام» نیز میزبان نهاوندیان (معاون اقتصادی رییس جمهور) بود و حجت‌الاسلام مازنی (نماینده مجلس) هم به تماشای نمایش «ابوبکر محمدی فاطمه محمدی» در تالار سنگلج نشست. نکته قابل توجه در حضور این افراد غیرهنری غیبت دبیر جشنواره است که به عنوان میزبان هیچ کدام را همراهی نکرده است.

با وجود نمایش‌های متعددی که به صحنه می‌روند، اما برخی نمایش‌های بخش بین‌الملل اصلا در کسب رضایت مخاطبان خود موفق نبوده و خیلی‌ها وقتی از سالن بیرون می‌آیند متوحه مفهوم اجرا نشده‌اند. همین باعث شده حتی بسیاری از آن‌هایی که به دیدن این نمایش‌ها رفته‌اند براین باور باشند که ای کاش فقط دو سه نمایش خارجی در جشنواره بود اما کیفیت خوبی داشتند.

این در حالی است که نمایش «ملانکولی» از فرانسه نیز بیشتر به واسطه دکور و طراحی‌اش در اولین شب اجرا مورد توجه قرار گرفت.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

کد خبر : 76202 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76202
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات