پسرها در ده هزار سال پیش چه شکلی بودند؟

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: محققان انگلیسی توانستند با بهره‌گیری از طراحی سه‌بعدی، چهره‌ی پسری را که ۱۰ هزار سال پیش در انگلیس می‌زیسته بازسازی کنند و نشان بدهند که پسرها در ده هزار سال پیش چه شکلی بوده‌اند. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، بر خلاف نظر اکثر شهروندان انگلیسی در نظرسنجی‌ها درباره رنگ پوست این شخص، او چهره‌ای تیره داشته است.

شاید شما هم با خواندن تیتر این یادداشت، خود را آماده کرده بودید که با یک چهره‌ی عجیب و غریب مواجه شوید؛ اما خب متاسفانه گویا انسان‌هایی که در ده هزار سال پیش زندگی می‌کردند، آن‌قدرها هم زشت نبودند. البته هنرنمایی برخی از پسرهای امروزی و آرایشی که این عزیزان برای چهره‌ی خود انتخاب می‌کنند، آن‌قدر زشت و زننده هست که اگر محققان چهره‌ی یک غول بی‌شاخ و دم را به ما نشان بدهند، باز هم می‌گوییم: ناموساً از بعضی پسرها خوشگل‌تره.

این روزها برخی از پسرها، موهای دور سرشان را با تیغ می‌تراشند، درون گوش یا حتا دماغ‌شان یک حلقه‌ی فلزی فرو می‌کنند، ریش‌های بلند و ترسناکی را برای خود انتخاب می‌کنند و ابروهایشان را می‌کوبند و از نو می‌سازند. به جرأت می‌توان ادعا کرد اگر فردی که در دوران پارینه سنگی زندگی می‌کرده، با استفاده از یک ماشین زمان به این دوران بیاید، اصلاً احساس غریبی نمی‌کند. حتا شاید با دیدن یکی از همین عزیزان، دستش را بلند کند و با خوشحالی بگوید: سلام نِستریاتوپولوس. داداش امروز پایه‌ای بریم شکار؟

البته پسرهای متمدن امروزی پا را فراتر گذاشته‌اند و با آرایش‌های عجیب و غریب خود، کاری کرده‌اند که اگر شخصی که با ماشین زمان از دوران پارینه سنگی به این دوران آمده، آن‌ها را ببیند، از شدت ترس بپرد بغل رفیقش و بگوید: «داداش ناموساً فکر کنم این یارو از آدم‌های نخستین باشه». فکرش را بکنید، بعضی از پسرها لُپ‌شان را به اندازه‌ی یک سکه‌ی پانصد تومانی سوراخ کرده و یک حلقه دور آن انداخته تا جذاب‌تر به نظر برسند. یکی هم نیست به او بگوید: آره داداش تو خیلی جذابی؛ اما ناموساً وقتی دوغ می‌خوری، نمی‌ریزه؟

پایان پیام

کد خبر : 80642 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80642
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

آقا محسن چه قد میگی ناموسا?

قسم نخوریم، کسی باور نمی‌کنه حرف‌مون رو. ناموساً