پیشنهاد «سیاوشی» به نمایندگان برای تماشای فیلم عرق سرد

پیشنهاد «سیاوشی» به نمایندگان برای تماشای فیلم”عرق سرد”

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون گذرنامه و تسهیل برخی موارد خروج زنان از کشور بدون داشتن اذن همسر، به همکاران نماینده خود پیشنهاد کرد به تماشای این فیلم بنشینند و نسبت به رفع خلاءهای قانونی در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طیبه سیاوشی اظهار کرد: موانع زیادی بر سر راه تصویب این طرح وجود داشت و البته مخالفین طرح هم زیاد هستند اگرچه مبانی‌ شرعی آن قوی نیست.

وی افزود:‌ فراکسیون زنان کار خود را در این زمینه انجام داده و پیگیر این است که این طرح هر چه زودتر در کمیسیون امنیت ملی به تصویب برسد. ما به دنبال این هستیم که برای زنان نخبه علمی، ‌ورزشی و فرهنگی امکانی فراهم کنیم که اگر همسرانشان اجازه خروج از کشور برای حضور در رویدادهای علمی، فرهنگی و ورزشی را به آنها ندادند آنها بتوانند با اجازه دستگاه ذیربط اعزام شوند و در غیر این صورت مراجع صالحه مثل دادستان در مدت کوتاهی نسبت به صدور مجوز خروج آنها از کشور اقدام کند.

سیاوشی خاطرنشان کرد:‌ در مواردی برخی آقایان مبالغی پول از فدراسیون‌ها دریافت کردند و به همسرانشان اجازه خروج از کشور دادند این در واقع سوء استفاده از حقی است که قانون برای مردان پیش‌بینی کرده است و طبیعتا در شرایط عادی خانواده مشکلی به وجود نمی‌آید.

پیشنهاد «سیاوشی» به نمایندگان برای تماشای فیلم”عرق سرد”

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فیلم “عرق سرد” که با همین مضمون تهیه شده، گفت: اگر دست‌اندرکاران این فیلم به دنبال اصلاح این رویه هستند به آنها توصیه می‌کنیم نمایندگان را برای اکران خصوصی فیلم دعوت کنند. این امر باعث می‌شود نمایندگان با خلاءهای قانونی در این زمینه آشنا شوند و نسبت به اصلاح قانون تسریع شود.

ولی‌الله نانواکناری رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در همین رابطه به ایسنا، گفت: ما این طرح را در کمیته امنیت مورد بررسی قرار دادیم و نظرات کارشناسان دستگاه‌های مختلف را اخذ کردیم.

وی افزود: ما قانون را به این شکل اصلاح کردیم که اگر شوهر بدون دلیل از خروج همسر خود از کشور برای حضور در مجامع علمی، ورزشی و فرهنگی ممانعت کرد دادگاه ظرف سه روز در این رابطه تصمیم‌گیری کند و اجازه خروج را برای اعزام خانم صادر کند.

وی بیان کرد: کار بررسی و تصویب این طرح در کمیته امنیت به پایان رسیده و این طرح باید در صحن کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 81478 ساعت خبر : 3:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81478
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات