کارگردان «سوءتفاهم»: در تعلیقی بین فضای رسانه‌ای و واقعیت قرار داریم

کارگردان فیلم سینمایی «سوءتفاهم» بیان کرد: با توجه به سبک فلسفی، فضای جنایی و همچنین داستان معمایی و عاشقانه این فیلم فکر می‌کنم بتوانیم در گیشه رقیب فیلم‌های کمدی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «سوء‌تفاهم» شامگاه جمعه، ۲۰ بهمن‌ماه با حضور عوامل و بازیگران بعد از اکران آن در سینمای رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست خبری احمدرضا معتمدی کارگردان، جلیل شعبانی تهیه‌کننده، پیمان شادمان‌فرد مدیر فیلم برداری، نازنین مفخم تدوینگر و همچنین مهدی فخیم‌زاده، کامبیز دیرباز، مریلا زارعی، ‌هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و آرش نوذری به عنوان بازیگران حضور داشتند.

در این نشست تهیه‌کننده این اثر درباره علت ساختن این فیلم گفت:‌ فکر می‌کنم که سازمان فرهنگی هنری اوج سعی دارد وارد فضای فیلم‌های معناگرا شود و پیام فیلم باعث شد جایی مثل سازمان اوج بتواند روی آن سرمایه گذاری کند.

معتمدی نیز بیان کرد: ایده تولید این کار را از  بودریار گرفتم. در واقع فضای رسانه‌ای دارد فضای واقعی را تصرف می‌کند و در یک تعلیقی بین فضای رسانه‌ای و واقعیت قرار گرفته‌ایم. تمام سکانس‌های این فیلم تکرارشونده هستند و با هم تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند که بیانی از منطق پارادوکسیکال جهان است. ما در این فیلم هم ماجرای جنایی داریم، هم لحن طنز و در عین حال روابط عاشقانه در این فیلم دیده می‌شود.

کارگردان این اثر راجع به فروش آن در گیشه سینما گفت:‌ ما سعی کردیم در یک فضای جنایی که کمتر در سینمای ما وجود دارد و همچنین سبک معمایی و عاشقانه آن و با حضور حرفه‌ای‌ترین عوامل، فیلم خوبی تولید کنیم. من فکر می‌کنم بتوانیم با فیلم‌های کمدی رقابت کنیم.

او همچنین اضافه کرد:‌ ایده‌ای که باعث شده ما این فیلم را بسازیم بحث واقعیت جهان امروز بود و رفتن به دنیای مجازی که ما را به سمت خود می‌کشاند. من همچنین از موسسه‌ای که تصمیم می‌گیرد به این کارهای جدی کمک کند، تشکر می کنم و باید بگویم که من حتی یک خط سفارشی کار نکردم.

مریلا زارعی، بازگیر فیلم «سوءتفاهم» در توضیح نقشش گفت: من همیشه وقتی تصمیم می‌گیرم در پروژه‌ای شرکت کنم، فیلمنامه آن را چهار مشاور متخصص مطالعه می‌کنند که یکی از آنها خواهرم است. برای ما هم انجام این پروژه بسیار پیچیده بود اما نگاه و فلسفه در این فیلم من را ترغیب به قبول ریسک بازی در این فیلم کرد.  آقای معتمدی راجع به فلسفه‌ای که پشت هر صحنه فیلم وجود داشت، برایمان توضیح می‌داد.

او ادامه داد:‌ ما فشار روحی زیادی برای انجام این کار تحمل کردیم. تجربیاتی از این دست در تئاتر زیاد است اما در سینما این فرصت کمتر است زیرا سینما به سمت واقع‌گرایی می‌رود.

هانیه توسلی نیز در صحبت کوتاهی گفت که کاراکتر نقشش دختری بود که هیچ اسمی نداشت و همین نکته آن را بسیار جالب می‌کرد و می‌توانست هر کسی باشد.

مهدی فخیم‌زاده درباره بازی در فیلم «سوء تفاهم» گفت:‌ من آخرین نفری بودم که به گروه پیوستم و ۱۵ روز از فیلم‌برداری مانده بود و در زمان خواندن فیلم‌نامه اولین چیزی که توجه من را به خود جلب کرد،‌ این بود که داستان این فیلم‌نامه شبیه هیچ یک از پیشنهادهایی که به من داده می‌شود، نبود و دوباره آن را خواندم تا متوجه آن شدم.

او ادامه داد:‌ معتمدی یک علاقه‌مند به فلسفه است و سینما را یک وسیله‌ای کرده است که تفکرش را بازتاب دهد و الان هم به تداخل مجاز و واقعیت رسیده است. در عالم تئاتر این بحث‌ها زیاد وجود دارد اما در سینما کمتر به چشم می‌خورد.

پژمان جمشیدی نیز درباره پیچیدگی بازی در این فیلم توضیح داد:‌ فکر می‌کردم فقط در فیلم های کمدی خوش می‌گذرد ولی دیدم در فیلم‌های فلسفی هم همین‌طور است. یک سکانسی بود که دوربین بعد از چند لحظه تاریکی روی صورت من روشن می‌شود. بعد از آن که دوربین برمی‌گردد، آقای شادمان‌فرد لباس من را می‌پوشد و کل آن صحنه توسط موبایل فیلم‌برداری شده است.

کامبیز دیرباز نیز با اشاره به جو مثبتی که در نشست خبری نسبت به این فیلم وجود داشت، بیان کرد: ما همیشه استرس نقد و سوال را در نشست‌های خبری داشته‌ایم و این خوب است که همه از فیلم راضی هستند.

آرش نوذری با اشاره به سبک جدید داستانی و فلسفی این فیلم گفت: من خودم به سختی توجیه شدم و البته هنوز هم به طور کامل توجیه نشدم اما این جزو ویژگی‌های این فیلم است که اگر سکانسی را از دست بدهید، متوجه روند فیلم نخواهید شد.

در ادامه نشست نازنین مفخم، تدوین‌گر این اثر به شرایط تدوین کردن این فیلم اشاره کرد و گفت: یک  سوم فیلم پلان سکانس است و ریتم آن نباید از دیگر قسمت‌ها متفاوت می‌شد. در واقع این فیلم روی شانه بازیگر و سوار بر دیالوگ‌ها بود.

پایان پیام

کد خبر : 79921 ساعت خبر : 10:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79921
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات