اعلام آمادگی انجمن گفتاردرمانی برای مشارکت در درمان استاد شجریان

اعلام آمادگی انجمن گفتاردرمانی برای مشارکت در درمان استاد شجریان

دبیر انجمن علمی گفتاردرمانی ایران از آمادگی این انجمن برای مشارکت در درمان مشکلات گفتاری و صدای استاد شجریان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر هوشنگ دادگر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: گفتاردرمانی یکی از رشته‌های توانبخشی است که قدمتی ۵۰ ساله در ایران دارد و بیش از ۳ هزار فارغ‌التحصیل  گفتاردرمانی در کشور داریم. گفتاردرمانی دانش ارزیابی، تشخیص و درمان هر نوع اختلال مربوط به گفتار و زبان  و درک گفته‌های دیگران است.

دبیر انجمن علمی گفتاردرمانی ایران تصریح کرد: گفتاردرمانی یک بخش مهم از فرآیند درمان بسیاری از اختلالات صدا و حنجره است که در درمان اکثر اختلالات صوت مثل گرفتگی صدا و نیز اختلال در تارهای صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین درمان آسیب به تارهای صوتی و مشکلات بعد از آن که در ارتباط با قدرت تکلم فرد است، از وظایف گفتاردرمان محسوب می‌شود.

اعلام آمادگی انجمن گفتاردرمانی برای مشارکت در درمان استاد شجریان

دادگر افزود: گفتاردرمانی می‌تواند از تشدید آسیب‌دیدگی تارهای صوتی پیشگیری کرده و با استفاده از تکنیک‌های درمانی مناسب، به بیمار کمک کند تا گفتار خود را بازیابی کند. گفتاردرمانی در سپری کردن دوره بهبودی و توان‌بخشی توانایی تکلم بیمار نقش مهمی دارد.

وی اظهار داشت: با استفاده از تکنیک‌های گفتاردرمانی می‌توان بسیاری از بیماری‌های عملکردی حنجره را درمان کرد و در حال حاضر نیز برخی همکاران و اساتید گفتاردرمانی در حال ارائه خدمات به کاربران حرفه‌ای صوت مانند خوانندگان و افراد دارای صدای حرفه‌ای برای حل مشکلات و اختلالات صدا هستند.

دبیر انجمن گفتاردرمانی ایران تاکید کرد: متاسفانه با خبر شدیم  استاد شجریان در بستری بیماری هستند و گویا  ایشان در تکلم دچار مشکل شده‌ است. با آرزوی سلامتی برای ایشان، آماده‌ایم تا روند درمان استاد شجریان را با استفاده از کارشناسان توانمند و با جدیدترین روش‌های گفتاردرمانی آغاز کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 86540 ساعت خبر : 1:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86540
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات