امیدواری کیایی برای دوری کانون کارگردانان از دعواهای شخصی

مصطفی کیایی گفت: امیدوارم اعضای جدید شورای مرکزی کانون کارگردانان خانه سینما به دور از دسته‌بندی‌ها و دعواهای شخصی که در این سال‌ها در کانون و فضای سینما شکل گرفته قدم بردارند و به صلاح اعضای کانون عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کارگردان سینما که در انتخابات پنجم اسفندماه کانون کارگردانان به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی در دومین دوره متوالی انتخاب شد، با اشاره به اینکه تا لحظه آخر به دلیل مشغله کاری تصمیم به نامزد شدن دوباره نداشته است، بیان کرد: کار صنفی فرصت کافی می‌خواهد و من با توجه به مشغله کاری‌ام خیلی مایل نبودم در این دوره حضور داشته باشم، با این حال در لحظه آخر با اصرار تعدادی از کارگردان‌های جوان و نیز برخی از بزرگان صنف که نظرشان بر این بود کانون احتیاج به پوست اندازی دارد تا جوان‌ترها بیایند و تفکر تازه‌ای وارد آن شود، به عنوان آخرین نفر ثبت نام کردم.

او درباره اینکه آیا خودش هم جزو دسته‌بندی خاصی در کانون بوده و عملکرد دوره پیشین را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت:  من در دوره قبل هم برای اینکه کاری انجام شود در انتخابات شرکت کردم ولی از گروه و دسته خاصی نیستم و در دوره قبل هم به هیچ طرفی وابستگی نداشتم،در این دوره هم فکر می‌کنم از قبل لابی‌هایی انجام شده بود ولی من نمی‌دانم دسته‌بندی‌ها چطور بود. با این حال براساس همان نظری که گفتم و اصرار بعضی از همکارانم نامزد شدم.  دوره قبل هم از جمله زمان‌هایی بود که کارهای زیاد و خوبی انجام شد، اما به نظرم تنها ایراد ما این بود که اطلاع‌رسانی دقیقی نداشتیم آن هم به این خاطر که اهل شو و نمایش نبودیم.

کارگردان «عصر یخبندان» و «خط ویژه» افزود: در دوره قبل به همراه دیگر اعضا خیلی اتفاقاتی را که برای برخی فیلم‌ها بوجود آمد پیگیری و جلسه برگزار می‌کردیم اما به دلیل روحیه‌ای که وجود داشت و تلاش می‌شد امور بیشتر با تعقل پیش برود، بازتاب رسانه‌ای نداشتیم.

کیایی درباره اینکه شاید یک نکته درخصوص اعضای جدید میزان فعالیت صنفی آنها باشد به ویژه آنکه در دوره‌های قبل افرادی بوده‌اند که حضور فعالی در جلسات نداشته‌اند؟ اظهار کرد: بله متاسفانه در دوره قبل هم اعضایی بودند که رای بالایی آورده بودند اما غیبت زیادی در جلسات داشتند و براساس اساسنامه حذف شدند. با این حال ترکیب جدید شورا به نظرم ترکیب بدی نیست و اگرچه شاید به نظر برسد سن و سال گروهی از اعضا جوان‌تر است اما همان‌ها هم سابقه کمی در فیلمسازی ندارند و کسانی مثل پوران درخشنده، خسرو معصومی و محسن امیریوسفی پیش از این تجربه کار صنفی داشته‌اند.

کارگردان «چهارراه استانبول» گفت: بنابراین شاید همین گروه تفکر و روحیه جدیدتری را در کانون شکل دهند که امیدوارم این اعضا بدون نگاه کردن به دسته‌بندی‌هایی که وجود دارد تلاش کنند به بالاتر رفتن جایگاه اعضای دیگر و نیز کانون کارگردانان کمک کنند و امیدوارم هیچ چیزی باعث نشود کانون وارد دعواهای شخصی شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود جعفری جوزانی، ابوالحسن داودی، محمدمهدی عسگرپور، فریدون جیرانی، سیروس الوند، محمد بزرگ‌نیا، همایون اسعدیان، کمال تبریزی و مازیار میری از جمله کارگردان‌های شرکت‌کننده در انتخابات بودند و جمع زیادی هم به افرادی دیگر وکالت داده بودند.

پایان پیام

کد خبر : 83547 ساعت خبر : 4:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83547
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات