دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در گلنجین آوج

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد: دستگیری دو شکارچی غیرمجاز درگلنجین آوج

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محسن جلیلوند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج با تایید خبر فوق اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی گلنجین در حین گشت زنی به دو فرد شکارچی برخورد کرده و مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دادند.

جلیلوند همچنین افزود: از این دو شکارچی غیر مجاز دوسر خرگوش کشف و ضبط شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بعداز بازجویی اولیه پرونده تنظیم و به مراجع قضائی ارجاع گردید.

جلیلوند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج ضمن تشکر و قدرانی از مجموعه نیروی انتظامی که متخلفین این پرونده را دستگیر نموده‌اند تشکر ویژه نمود و اظهار امیدواری کرد که کلیه ارگان ها پشتیبان و یاری رسان حافظان محیط زیست باشند.

دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در گلنجین آوج

جامعهٔ شکارچی-گردآورنده (به انگلیسی: Hunter-gatherer) جامعه‌ای است که اصلی‌ترین روش معیشت آن تغذیهٔ مستقیم از گیاهان خوراکی و حیوانات حیات وحش است. این جامعه در جستجوی گیاه و در پی شکار حیوان است و تلاش مهمّی در پدیدآوردن کشتزار یا اهلی کردن حیوانات نمی‌کند. بیش از هشتاد درصد از طعام این جامعه از طریق جمع‌آوری فراهم می‌شود.

مرز بین جامعهٔ شکارچی-گردآورنده و جوامعی که با تکّیه بر اهلی‌سازی در عصر کشاورزی، چوپانی و نوسنگی زندگی می‌کردند چندان مشخص نیست، چرا که بسیاری از جامعه‌های معاصر یکدیگر، از هر دو روش برای تثبیت جمعیت خود بهره می‌جستند.

پایان پیام

کد خبر : 84706 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84706
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات