متخلف شکار و صید در نایین دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از دستگیری یک متخلف شکار و صید سابقه دار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به گزارش پایگاه خبری گلونی،  حسین اکبری در این باره گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین مستقر در سر محیط بانی و ماموران انتظامی کلانتری چوپانان، این متخلف شکار و صید را همراه با لاشه یک راس کَل و بزغاله وحشی دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده همراه با سه نفر دیگر بوسیله یک دستگاه خودروی سواری پژو از جاده آسفالت مرز شمالی منطقه در حال تردد بود و پس از تعقیب و گریز دستگیر شد، افزود: سایر اعضای این گروه به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: پس از بازرسی خودرو فرد دستگیر شده (پژو) ۱۴ عدد فشنگ چهار پاره کالیبر۱۲، چاقو، لاشه یک راس کل و یک راس بزغاله وحشی کشف و ضبط شد.

اکبری افزود: پیگیری برای دستگیری سایر اعضای این گروه که متواری شده اند، ادامه دارد.

وی افزود: به استناد ماده ۱۲قانون شکار و صید متهمان به جرم شکار غیرمجاز، داخل پناهگاه حیات وحش موجب پیگرد قانونی و ملزم به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به محیط زیست محیطی بابت شکار غیرمجاز یک راس کَل و یک راس بزغاله وحشی هستند.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین در ۱۹۰ کیلومتری نائین با وسعتی افزون بر ۳۲۰ هزار هکتار، زیستگاه انواع وحوش و پرندگان در شرق استان اصفهان است.

تاکنون ۴۳ گونه مختلف پستاندار، ۳۲ گونه خزنده، ۸۶ نوع پرنده بومی و ۱۷۵ گونه پرنده مهاجر و فصلی در این منطقه شناسایی شده است.

این پناهگاه در زمره زیستگاه های گونه در معرض انقراض و کمیاب یوز پلنگ آسیایی به شمار می رود.

عباس آباد در ۱۹۰ کیلومتری نائین وشهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 84000 ساعت خبر : 6:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84000
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات