نوروز در ترکیه چه طوری است

نوروز در ترکیه چه طوری است

پایگاه خبری گلونی ،بیتا اسماعیلی :یکی از جاهایی که در نوروز به‌شدت رونق دارد تورها و آژانس‌های مسافرتی‌ست. چند سالی است که هم‌وطنان عزیز نوروز را در کشور‌‌های  دیگر جشن می‌گیرند.

و معمولا مقصد هم از کوش آداسی شروع می‌شود و به باکو ختم می‌شود . این سفرها نه به قصد آشنایی با فرهنگ کشورها انجام می‌شود، نه به قصد تفریح معمولا فقط برای خرید کردن است که هم‌وطنان عزیز قصد سفرهای نوروزی می‌کنند.

یعنی اگر یک دکمه قیمتش در ایران ۳۰۰ تومان باشد و همان دکمه در ترکیه به قیمت ۳۰۰۰ لیره به‌فروش برود بعضی از مردم سرودست می‌شکنند که آنرا زودتر بخرند و اگر از آنها سوال کنی که دلیل این‌کارشان چیست توجیه‌شان این است که محکم‌تر است.

نوروز در ترکیه چه طوری است

زبان اشاره در سفر

کافی‌ست یک خانواده  ایرانی از کشور پایشان را بیرون بگذارند و زبان ترکی هم بلد نباشند.

ولی چون از دخترخاله‌شان آدرس یک مغازه را گرفتند که در آن شلوار جین ارزان‌تری فروخته می‌شود به اولین نفری که می‌رسند آدرس را نشان می‌دهند تا راه را نشانشان بدهد تا طرف بادستش طرف راست را نشان می‌دهد آنها بدون اینکه متوجه بقیه صحبتش بشوند همان طرفی که نشان داده را می‌گیرند و می‌روند.

و ممکن است فردای آن روز تازه به مقصد مورد نظر برسند چون متوجه نشده‌اند که آن فرد گفته است که چند ساعت راه است و حتما باید با ماشین بروی.

حتی بعضا دیده شده است که یک خانم در ده دقیقه ده لباس می‌خرد از پالتو بگیر تا شلوارک مامان‌دوز .کافی‌ست یک دفعه هوا سرد بشود ولی امکان ندارد آن خانم  لباس جدیدی که خریده  را بپوشد چون ممکن است مارکش کنده شود و بقیه نفهمند که از کشور دیگری خریده است.

حالا تمام اینها به کنار زمانی که می‌خواهند به کشور بازگردند با مشکل اضافه بار روبرو می‌شوند چون هر چیزی که دم‌دستشان بوده خریده‌اند و از هیچ مغازه‌ای دست خالی برنگشته‌اند.

چه قدر خرج کردی؟

زمانی که سوار هواپیما می‌شوند اولین مکامله‌شان معمولا این است که چقدر در این سفر خرجمان شد؟ مرد هم در جواب می‌گوید:«ده میلیون» بعد هر دو به این نتیجه می رسند که حیف این همه پول نبود که دور ریختیم.

معمولا طبقه متوسط است که هر چه در یک سال کارکرده جمع می‌کند و برای یک سفر ساده خرج می‌کند چون باقی کسانی که مدام مسافرت می‌کنند به کشورهای دیگر، هم از قیمت‌ها خبردارند هم از بچگی به سفر‌های خارج رفته‌اند و الکی پول را دور نمی‌ریزند.

ولی قشر متوسط که با این سختی کار کرده کافی‌ست وارد اولین مغازه شود تا آخرین ذره از پولش را خرج نکند امکان ندارد از داخل مغازه بیرون بیاید.

پایان پیام

کد خبر : 86354 ساعت خبر : 3:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86354
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات