طبیعت لرستان از فروردین تا اواخر شهریور

طبیعت لرستان از فروردین تا اواخر شهریور

به گزارش پایگاه خبری گلونی اگر از کسی که لر نیست راجع به استان لرستان بپرسید، معمولا پاسخ آن حول طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل آن خواهد بود. چرا که آبشارهای زیبا و دشت‌های پر گل همیشه زبانزد بوده و هست و خواهد بود.

از فروردین تا اواخر شهریور در لرستان بازار پیک‌نیک‌های دسته جمعی حسابی داغ خواهد بود و مردم بسیاری از جمعه‌ها را در دامان طبیعت سپری می‌کنند. هوا که خوب است، حال درختان هم خوب، چه چیز بیش‌تر از یک گردش دلچسب حال آدم را خوب می‌کند؟

بدون تعارف بگویم جز لاینفک این گردش‌ها کباب است. کباب خوردن اشکالی ندارد اما می‌شود در طبیعت هم مثل خانه غذاهای مختلف صرف شود. باور کنید خوردن ساندویچ کتلت، یا همان پلو خورش خانه در طبیعت هم هیچ اشکالی ندارد. حتی اگر کسی مهمان شما باشد.

بسیاری از افراد در سراسر کشور برای روشن کردن آتش از شاخه‌های درختان استفاده می‌کنند. عملی که در هرکجای دنیا جریمه سنگین خواهد داشت اما برای برخی مردم انگار این طوری نیست.

طبیعت لرستان از فروردین تا اواخر شهریور

چه آتش‌هایی هم که به دلیل سهل‌انگاری ما روشن می‌ماند و چه بسا باعث آتش‌سوزی نیز بشود. همه ما انتظار داریم سازمان حفاظت از محیط زیست مراقب درختان و طبیعت باشد اما غافل از این‌که خود ما هم نقش زیادی در این محافظت داریم.

طبیعت لرستان یکی از پر رنگ‌ترین دلایل جذب گردشگر به این منطقه است. پس باید با جان و دل حواسمان باشد که این نعمت طبیعی را از دست ندهیم.

شاید برای شما هم پیش آمده که کسی از دوستان‌تان از یک جاذبه طبیعی لرستان تعریف کرده باشد و شما آن منطقه را نشناسید یا حداقل به آن‌جا سفر نکرده باشید، دلیلش تورهای گردشگری است که از استان‌های دیگر می‌آیند و لرستان همیشه یک گزینه خوب برای برنامه‌های بهاری آن‌ها است. پس حالا که استانی به این زیبایی و خوش آب‌و‌هوایی داریم بیش‌تر از پیش قدرش را بدانیم.

گزارش تصویری گلونی از سیزده‌به‌در خرم‌آباد

پایان پیام

کد خبر : 87836 ساعت خبر : 0:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87836
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات