نخستین کتاب کاریکاتور لرستان رونمایی شد

در آخرین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی از کتاب ( ریفورم ) اولین کتاب کاریکاتور لرستان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این ویژه برنامه مدیر کل و معاونان فرهنگ و ارشاد لرستان، مدیر کل کتابخانه های استان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان و جمعی از گردان مدافعان حرم ،اساتید دانشگاه و هنرمندان لرستانی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم رئیس حوزه هنری لرستان گفت: زمانی که حوزه هنری کار بر روی ادبیات پایداری را به‌عنوان یک جریان هنری شروع کرد، خیلی‌ها می‌پرسیدند مقصود شما از ادبیات پایداری چیست؟ امروز ادبیات پایداری نه تنها در استان‌ها و در کشور بلکه در خارج از مرزها جایگاه خود را یافته است و به‌عنوان یک جریان ادبی معتبر شناخته می‌شود. با گذشت چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زمان آن فرا رسیده است که در عرصه‌ی هنر نیز هنر انقلاب را به‌عنوان یک جریان شاخص هنری در کشور و جهان معرفی کنیم.

سیدمسعود شجایی طباطبایی مهمان ویژه آیین رونمایی از کتاب کاریکاتور ریفورم ضمن تقدیر از گردآوری این کتاب با موضوع استکبارستیزی گفت: زبان هنر در جهان امروز زبانی رسا است و کاریکاتور را می‌توان زبان مشترک مردم جهان دانست که فهم آن نیازمند تخصص یا آشنایی با زبانی خاص ندارد. سرپرست معاونت فرهنگی حوزه هنری آرش فروغی را نه یک هنرمند موفق استانی و نه یک چهره‌ی ملی، بلکه یکی از بهترین هنرمندان جهان در عرصه کاریکاتور دانست و افزود: این را بنده نمی‌گویم بلکه جمعی از بهترین کاریکاتوریست‌ها از کشورهای مختلف جهان براین عقیده‌اند و جا دارد شما لرستانی‌ها بر خود ببالید که چنین رویش‌هایی را در میان جوانان هنرمند خود دارید.

در ادامه برنامه از کتاب ریفورم اولین کتاب کاریکاتور لرستان رونمایی شد و از آرش فروغی هنرمند رشته تجسمی و پژمان شاوردی هنرمند رشته نمایش که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به نمایندگی از حوزه هنری لرستان عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی را کسب کرده‌اند تجلیل به‌عمل آمد و با اهدای کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی از ایشان قدردانی شد.

در پایان این ویژه‌برنامه نمایش طنز ( تولیدی لیلی و مجنون ) به کارگردانی پژمان شاهوردی تولید واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان که سال گذشته رتبه‌ی نخست جشنواره بین‌المللی ناتر فجر را به خود اختصاص داده بود برای مهمانان برنامه اجرا شد و از نمایشگاه آثار آرش فروغی با موضوع استکبارستیزی بازدید به عمل آمد.

نشان هنرمند سال انقلاب اسلامی به پاس موفقیت گروه نمایش حوزه هنری لرستان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در سال ۹۶ و کسب ۶ جایزه برتر جشنواره تئاتر فجر به پژمان شاهوردی از استان لرستان تعلق گرفت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان این رویداد را موجب افتخار اهالی تئاتر لرستان دانست و گفت: در واحد نمایش حوزه هنری لرستان در سال گذشته هفت اثر نمایشی تولید شد که از این میان نمایش خیابانی ” تولیدی لیلی  و مجنون” به کارگردانی پژمان شاهوردی توانست ضمن درخشش در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای رتبه نخست بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به خود اختصاص داده و در ۶ بخش جوایز برتر را نصیب خود کند.

سپهوند افزود: موفقیت‌های کسب شده توسط این نمایش موجب گردیده تا نشان هنرمند سال انقلاب نصیب هنرمندی از لرستان شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان در ادامه با اشاره به موفقیت‌های واحد نمایش این حوزه در جشنواره‌های سراسری در سال‌های اخیر گفت: می‌توانیم بگوییم تئاتر لرستان اکنون در جایگاهی که شایستگی آن را دارد قرار گرفته است و  باید تلاش کنم موفقیت‌های بدست آمده استمرار یابد.

گفتنی است نمایش “تولیدی لیلی و مجنون” قرار است همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری حوزه هنری لرستان برای عموم اجرا شود.

پایان پیام

کد خبر : 89080 ساعت خبر : 5:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89080
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات