هنرمندان موسیقی لرستان خواستار تغییر مدیریت شدند

به گزارس پایگاه خبری گلونی، ‌به تازگی‌ نوشته‌ای منتشر شده مبنی بر اعتراض به ثابت بودن اعضای انجمن موسیقی لرستان. این نوشته را برخی از نوازندگان و هنرمندان موسیقی لرستان در صفحه‌های خود  به اشتراک گذاشته شده است.

در این یادداشت که با یک عکس منتشر شده، آمده است:

«این است حمایت انجمن موسیقى لرستان از موسیقى لرستان»

در این تصویر پیامک‌هاى و کنسرت‌هاى برگزار شده توسط انجمن موسیقى لرستان را مى‌بینید که از طریق پنل‌هاى تبلیغاتى این انجمن و سایت هاى حمایت‌کننده و برگزار کننده براى مردم و هنرمندان ارسال شده است.

چرا انجمن موسیقى لرستان و مسئول و هیئت امنای آن از طریق انتخابات و راى هنرمندان انتخاب نمی‌شوند؟ چرا دوره مدیریت این عزیزان تمام نمی‌شود؟ مدیریت به اندازه چند دوره ریاست جمهورى، دوره مجلس و شوراها کافی نیست؟ چرا دوره مشخصى برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود؟ چرا هیچ چیز شفاف نیست؟ از آن زمان که مسئولیت‌ این افراد در لرستان آغاز شده است، ٣ مرتبه رئیس انجمن موسیقى ایران عوض شده است چرا در لرستان تغییرى در انجمن و هیئت امنا ایجاد نمی‌شود؟ چه چیز پشت این انجمن است که به قیمت نابودى موسیقى لرستان دو دستى این سمت را چسبیده‌اید. قضاوت با شما مردم عزیز.»

کلاه خودمان را هم قاضی کنیم واضح است که انجمن موسیقی برای بقا به پویایی نیاز دارد. آن هم در دنیای امروزه که موسیقی هر روز قدمی رو به جلو برداشته. پس در این تغییر و تحول‌‌های پیاپی باید همراه شد و اجازه بدهیم افراد جدید با اندیشه‌های تازه‌تر هم فرصت اظهار نظر پیدا کنند.

درخواست تغییر در اعضای انجمن موسیقی به منظور بد بودن عملکرد و یا غیرمفید بودن آن‌ها نیست. ولی نیاز است از افراد با سلیقه‌های مختلف هم استفاده شود.

لرستان موسیقی سنتی غنی دارد، بسیاری از پیشکسوتان و بزرگان موسیقی لری در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند. اما در کنار آن‌ها جوانان لایقی در سبک‌های جدید فعالیت می‌کنند که اتفاقا توجه زیادی به سوی آن‌ها جلب شده است.

حالا فکرش را بکنید، اگر انجمن موسیقی لرستان رای و نظری خلاف آن‌ها داشته باشد، این گروه‌ها باید تا ابد دست از کار بکشند؟

برای همین به روز شدن‌ها است که اعضای انجمن هم نیاز به تغییر دارند. اگر قرار باشد سرنوشت موسیقی لرستان فقط به دست یک عده خاص باشد مسلما نتیجه خوبی نخواهد داشت.

برای انتخاب اعضای این انجمن باید از صاحب نظران و کسانی که حقی به گردن موسیقی لرستان دارند نظرسنجی شود.

افراط در موسیقی پاپ

نکته مهم اما  این است که تعداد کنسرت‌ها پاپ در خرم‌آباد آن قدر زیاد شده است که گروه‌های بومی رسما نه زمانی برای تمرین دارند و نه مکان برای تمرین و بیلت‌فروشی‌شان هم اغلب میان دو کنسرت پاپ است و عملا راه نفس‌شان گرفته می‌شود. در خرم‌آباد باید اولویت با گروه‌های بومی باشد و موسیقی لری بیشتر از هر نوع موسیقی شنیده بشود.

متاسفانه گروه‌های خوب موسیقی در لرستان، این روزها در استان‌های همجوار هستند و آنجا کنسرت بیشتری برگزار می‌کنند.

موسیقی در لرستان سهم زیادی در فرهنگ ما دارد. پس باید درست مثل یک سرمایه با آن برخورد کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 89172 ساعت خبر : 9:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89172
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات