واقعیتی تلخ برای آثار تاریخی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: ثبت برخی آثار تاریخی لرستان به نام دیگر استان‌ها واقعیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدامین قاسمی با اشاره به ثبت برخی از آثار تاریخی لرستان به نام استان‌های دیگر اظهار داشت: این امر واقعیت دارد.

وی با اشاره به ثبت زمین‌لغزش سیمره لرستان به نام استان ایلام بیان داشت: بخشی از این اثر در حوزه لرستان و بخشی نیز در حوزه استان ایلام قرار دارد که به نام استان ایلام در سال ۹۰ ثبت‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بابیان اینکه من در بهمن‌ماه سال ۹۶ متوجه این موضوع شدم بیان داشت: این موضوع را پیگیری کردم و مصوبه‌ای را اخذ کردیم که اصلاحیه گرفت و این اثر به‌طور مشترک به نام استان لرستان و استان ایلام به ثبت رسید.

قاسمی بیان داشت: سایر مواردی نیز که در این زمینه وجود دارد پیگیری خواهیم کرد تا ثبت مشترک شوند.

وی همچنین با اشاره به مرمت آثار تاریخی لرستان با استفاده از مصالح غیراستاندارد عنوان کرد: این امر مربوط به سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به مرمت پل تاریخی «گپ» بیان داشت: در این راستا مصالحی که بد و غیراستاندارد در مرمت این پل تاریخی به‌کاررفته است با تائید شورای عالی آن‌ها را خارج می‌کنیم.

قاسمی بابیان اینکه این پل تاریخی به نحو اصولی مرمت خواهد شد افزود: ممکن بوده که زمانی در میراث فرهنگی به این موضوع اهمیت نمی‌داده‌اند، نیروی متخصص این کار وجود نداشته یا مصالح موردنیاز این کار وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه مرمت غیراصولی آثار تاریخی استان دلایل متعددی ممکن است داشته باشد افزود: بااین‌وجود ما سعی خواهیم کرد از مصالحی که بومی بوده و با طرحی که درگذشته همخوانی داشته استفاده کنیم.

پایان پیام

منبع: مهر

کد خبر : 87940 ساعت خبر : 2:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87940
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات