کمربندهای ایمنی از نوع لاغرکننده

از قدیم گفته‏‌اند: «هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد» آن‏ موقع بعضی‏‌ها توقع دارند بدون آنکه زحمتی بکشند یک‏دفعه طاووس شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سازمان غذا و دارو اعلام کرده ‏است: «کمربندهای لاغری، لاغر نمی‌کنند.» و ما تعجب می‏‌کنیم از افرادی که از شنیدن این خبر تعجب کرده‌‏اند.

یعنی واقعا از شنیدن این خبر تعجب کرده‏‌اید؟ یعنی اگر واقعا می‏‌شد با یک کمربند لاغر شد، بعضی‏‌ها بیکار بودند صبح‏‌ها بروند در این هوای سرد، ساعت‏‌ها بدوند؟ خب آنها هم به مانند شما کنار بخاری در جلوی تلویزیون لم می‏‌دادند و با آن کمربندها لاغر می‏‌شدند.

اصلا اگر با کمربند می‏‌شد لاغر شد، مخترعین کمربندهای ایمنی خودروها را طوری طراحی می‏‌کردند که لاغرکننده هم باشد تا مردم بیشتر کمربند ببندند و کمتر در تصادفات صدمه ببینند.

سر پیری و معرکه‌گیری

از بیمارستان زنگ زده‌‏اند؛ می‎‏‏روم و پدربزرگم را با پای شکسته روی تخت بیمارستان می‏‌بینم. مدام هم دارد زیر لب به محقق‏‌ها بد و بیراه می‏‌گوید. به او می‏‌گویم: «پدرجان، خب چرا با احتیاط راه نمی‏‌روید؟ اصلا محقق‏‌ها چه گناهی کرده‏‌اند که به آنها ناسزا می‏‌گویی؟ بقیه شما را دیده‌‏اند که با این سن و سال می‏‌دویدی و به داخل جوی آب افتاده‏‌ای.»

پدربزرگ هم آهی از اعماق وجودش کشید و گفت: «امروز صبح در یکی از روزنامه‌‏ها خواندم آهسته راه رفتن سالخورده‏‌ها نشانه آلزایمر است؛ در کوچه بودم که متوجه شدم مادربزرگ دوستت که چندماهی می‏‌شود شوهرش را از دست داده، دم در منزلش است. من‏هم برای آنکه فکر نکند آلزایمری هستم، سعی کردم تندتند راه بروم که نتیجه‏‌اش این شد.»

سیگارهای ویتامینه

این اطلاعات پزشکی همواره در حال آپدیت شدن است، یک روز یک چیزی می‏‌گویند و چندی بعد دقیقا اظهارنظری با ۱۸۰درجه اختلاف می‏‌شنویم؛ یعنی طوری شده ‏است که اگر روزی بشنویم دکترها تا الان اشتباه می‏کرده‏اند و سیگار خیلی هم ویتامین دارد، اصلا تعجب نمی‏‌کنیم.

اخیرا یک محقق طب سنتی گفته ‎است: «به افراد جامعه القاء شده‏ است که برای رفع کمبود کلسیم و پیشگیری از پوکی استخوان، شیر و ماست یا سایر لبنیات مصرف کنند این درحالی است که مصرف بیش از حد کلسیم موجب بروز دردهای مفصلی می‌شود.»

ما که دیگر کم آورده‌‏ایم. لطفا یکی بیاید و دقیقا بگوید چقدر شیر و ماست بخوریم، همانقدر بخوریم. از آزمایشگاه هم لوازم خریده‏ایم و دقیق بر حسب سی‏سی مقدار شیر را اندازه می‏گیریم که بعدش نگویید کم بوده یا زیاد.

اندر فواید خودروهای فرسوده

هر روز یک خبر جدید از جمع‏آوری خودروهای فرسوده می‌‏خوانیم و این در حالی است که همگان می‏‌دانند که دود از کنده بلند می‏‌شود و تجربه خیلی مهم است. از آن گذشته؛ خودروهای فرسوده بی ادعاتر اقدام به حمل و نقل مسافران می‏‌کنند. درست است که دود می‌‏کنند اما بهتر می‏‌توانند از خودروهای دیگر در دور میدان‏‌ها و چهار راه‌‏ها راه بگیرند. قانونی نانوشته وجود دارد که بر اساس آن حق تقدم‏‌ها با خودروهای فرسوده است که این مورد باعث می‌شود سرنشین‏‌های آنان در مدت زمان کمتری به مقصدشان برسند.

پایان پیام

کد خبر : 87549 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87549
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات