آمار سفرهای نوروزی رسید

آمار سفرهای نوروزی رسید

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: محمد محب خدایی؛ معاون سازمان گردشگری کشور اعلام کرد:‌ « از ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال ۹۷ اقامت ۷۴ میلیون نفر شب در کشور ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

اگر میانگین اقامت مسافران در نوروز ۳٫۸ شب درنظر گرفته شود، نزدیک به بیست میلیون نفر به سفر رفته‌اند که اگر هر نفر دست کم پانصد هزار تومان خرج کرده باشد، گردش مالی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان بدست می‌آید.» البته با این رقم‌های که سازمان گردشگری برای متوسط هزینه سفر اعلام کرده باید یه راست‌آزمایی و تحقیق میدانی هم داشته باشیم چون بعیده کسی که همراه خانواده حداقل چهار روز به‌طور میانگین تو سفره با پانصد هزار تومن هم جا برای خوابیدن گیرش اومده‌بود و از گرسنگی نمرده‌باشه یعنی زنده هم بمونه و با سربلندی به آغوش خونواده‌ش بدون سوغاتی برگرده اونها زنده‌اش نمی‌ذارن.

آمار سفرهای نوروزی رسید

می‌خوام بگم که این گردش مالی بیشتر از این حرف‌هاست که خدا رو شکر بهونه بعضی‌ها برای درآمد نداشتن یک سازمان رو از بین می‌بره. هرچند که این مقدار باید بین ارگان‌ها و سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری و هتل‌ها تقسیم بشه اما بالاخره اون وسط اگر چیزی موند خرج تجهیز راه‌ها کنین. بالاخره آدم با گرسنگی و تشنگی یه‌جورایی کنار میاد و خودش رو زنده به مقصد می‌رسونه. حالا از فردا پنج‌تا صفر از جلوی عددش بر می‌دارن و کل تخیلات آدم رو بهم می‌زنن و بعد هم بیانیه می‌دن که اشتباه تایپی بوده.

بیست میلیونی‌های فامیل

امیدواریم که این رقم بیست میلیون سفر در عید نوروز خیلی باعث تشویش اذهان مردم نشده‌باشه؛ امیدواریم که در مسافرت‌های بعدی تمعیداتی در نطر گرفته بشه که مقاصد گردشگری با یه توزیع متقارن تو نقشه پخش بشن؛ این‌جوری نباشه که مثلاً به‌عنوان یه شمالی مهمون‌نواز کل تعطیلات رو در حال پذیرایی از مهمون‌ها باشی و وقتی بخوای برای بازدید به خونه‌شون بری بفهمی اتفاقاً در زمره اون بیست میلیون نفرین که خونه نیستن و رفتن سفر. سال دیگه نامردی نکنین به بهونه سفر کل عیدی و بازدید رو نپیچونین!

پایان پیام

کد خبر : 89657 ساعت خبر : 12:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89657
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات