با دست خودمان ایران را وارد آشوب نکنیم

با دست خودمان ایران را وارد آشوب نکنیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  تغییر در تقسیمات کشوری، انتقال آب، دست‌بردن در سهم آب و مواردی از این دست می‌تواند از هر دشمن خارجی برای ایران خطرناک‌تر باشد.

این طرح‌های غیرکارشناسی و شتاب‌زده که اغلب تحت فشار نیروهای قدرتمند در سطوح بالا اجرا می‌شود، در سال‌های گذشته کشور را با خطرهای امنیتی فراوانی روبه‌رو کرده است.

طرحی که از مرداد ۹۶ تاکنون التهاب و تشنج را به این منطقه از کشور آورده است و حالا با اتفاقات چند روز گذشته، متاسفانه تلخ‌تر شد و باعث از دست دادن یکی از هموطنان شد.

پس از درگیری‌های به‌وجود آمده در کازرون، به هم‌ریختن امنیت این شهر و وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی به این شهر محروم، حالا وزارت کشور با تاخیر فراوان دستور توقف جداشدن بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون و تشکیل شهرستان کوه چنار را صادر کرده است.

اعمال نفوذ چند مسئول و عملکرد دولت یک تلخی در کازرون به‌ جا گذاشته و حالا همه‌چیز متوقف شده است. اما نتیجه این سیاست‌ها زخمی عمیق به این شهر و استان وارد کرده است که تا مدت‌ها التیام نمیابد.

در این میان عملکرد تک تک نمایندگان محنرم استان فارس می‌تواند برای حفظ دوستی‌ها در استان فارس مفید باشد.

اکنون که فلات ایران در کوران تغییرات اقلیمی قرار دارد و جابه‌جا شدن هر قطره آب می‌تواند گوشه‌ای از کشور را درگیر مشاجره کند. نتایج سیاست‌های انتقال آب می‌تواند از مسئله کازرون هم گسترده باشد و باعث کدروت‌ها و تلخی‌هایی بشود.

تا دیر نشده است باید دست لابی‌های قدرتمند و مثلا مافیای آب قطع شود تا در این اوضاع وخیم به‌وجود آمده به‌وسیله دشمنان کشور، با دست خودمان ایران را وارد آشوب نکنیم و امنیت و انسجام ملی را حفظ کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 92040 ساعت خبر : 9:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92040
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات