جوان بیگناه و فیلترینگ ساده

بعد اینجا می‌خواین ما برای این جوان بیگناه حتی یه فیلتر ساده رو هم دریغ کنیم؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: روز گذشته به مناسبت روز جوان، تعدادی از مسؤلین با تجربه و با سابقه، جلسه‌ای را مبنی بر بررسی و حل مشکلات جوانان تشکیل دادند.

مسؤل مسن ۱: خوشبختانه تعداد مشکلات جوانان زیاد نیست. هر جوان حداکثر سه الی چهار مشکل بیشتر نداره. اما وقتی این تعداد کم در تعداد جوانان ضرب میشه، زیاد میشه.
بهتره به جای کلان نگری، نگاه خُردتری به مشکلات داشته باشیم تا حل کردنش راحتر بشه.

مسؤل با تجربه‌ی ۴۰ سال: همه‌ی مشکلات را که نمیشه در جوانی حل کرد. تعدادی از اونها باید بمونه برای دوره‌ی میانسالی و کهنسالی. که اغلب هم چون شور و شعف جوانی از بین رفته، بی دردسر و خود به خود حل میشن.

مسؤل مسن‌تر از مسؤل۱: یک جوان باید انرژی‌اش تخلیه شود. جوان سرگرمی می‌خواهد. باید فیلم خوب ببیند. مسابقات ورزشی را ببیند و تیم محبوبش را تشویق کند و تیم رقیب را تخریب کند. کجا می‌تواند به این فعالیت‌ها بپردازد؟

پاسخ ساده‌ست. در شبکه‌های اجتماعی مجازی. پس ما باید دست از فیلترینگ برداریم.

مشکل جوانان ما فیلتر است. بدون فیلتر همه‌ی جوانان سرگرمند و سرِکارند.

مسؤل با تجربه‌تر از همه با تندی: آقا فیلتر خیلی هم خوبه. شما خودت فیلتر هوای ماشینتو عوض نمی‌کنی؟ اصن کلی هزینه نمیدی که فیلتر تصفیه‌ی آبِ خونتون رو عوض کنید؟

بعد اینجا می‌خواین ما برای این جوانان بیگناه حتی یه فیلتر ساده رو هم دریغ کنیم؟

مسؤل یه کم مسن‌تر از همه: لطفاً بحث رو به مشاجره نکشونید. ما می‌خوایم امروز دیگه مشکلات این قشر رو حل کنیم تموم شه بره. به طور قطع مشکل از قمری بلند میشه، که موقع به دنیا اومدنِ هر جوان در عقرب قرار گرفته.

مسؤل با تجربه و کمی خسته: برای جمع‌بندی این بحث، بهتره به جای یک وزارت خانه‌ی ورزش و جوانان، تعداد وزارت خانه‌های مربوط به جوانان رو افزایش بدیم.

مثلاً وزارت گردش و جوانان یا وزارت جنبش و جوانان یا وزارت دانش و جوانان که این آخری به مشکل مدرک گرایی و ایجاد انگیزه‌ی کسب علم و دانش هم بپردازه. پایان جلسه.

پایان پیام

کد خبر : 90232 ساعت خبر : 7:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90232
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات