طرح تقسیم کازرون چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طرح ایجاد یک شهرستان جدید در استان فارس،‌حواشی به دنبال داشته است.

بر اساس این طرح بخش‌های «قائمیه» و «کوهمره نودان» از کازرون جدا می‌شود و با نام «شهرستان کوه چنار» در تقسیمات کشوری به شهرستان جداگانه‌ای تبدیل خواهد شد.

این طرح در دفتر تقسیمات کشوری به تصویب رسیده و در هیئت دولت منتظر تصویب نهایی است.

مردم کازرون هویت تاریخی این شهر و شهرستان را در شهر باستانی بیشاپور، دهستان شاپور، امامزاده سیدحسین و جنگل‌های دشت برم می‌بینند و جدا شدن این مناطق را به معنی از دست رفتن کارزون می‌دانند.

از سویی مردم بخش‌هایی که قرار است شهرستان بشوند عقیده دارند که این مسئله باعث رونق گرفتن کسب و کار در شهرستان جدید می‌شود و راه‌ برای انجام کارهای اداری کوتاه می‌شود و کارهای عمرانی باعث ایجاد شغل در منطقه می‌شود.

تجربه نشان داده است که این مسائل جز با گفت‌وگو حل نمی‌شود. این طرح حتما مزایایی برای هر دو منطقه و معایبی هم برای هر دو منطقه دارد.

اما راه حل برای کازرون چیست؟

با مطالعه تاریخ و مثلا بررسی آن چه در جدایی گراش و لامرد و خنج از لارستان اتفاق افتاد می‌توان به نتایجی رسید.

کاش مسئولان محترم بدانند فرق بسیار است میان حوادث سال  ۱۳۷۳ و جدایی قزوین از زنجان تا به امروز.

با گفت‌وگو و ارائه راهکار مناسب قطعا نتیجه خوبی برای تمام مردم منطقه به دست خواهد آمد.

برخی درباره کازرون آدرس غلط می‌دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در فروردین ماه تاکید کرد که ارتقاء بخش‌های مختلف در هر استان اگر چه همواره با تنش‌ها و نگرانی‌هایی مواجه بوده، اما زمینه ساز ارتقاء استان محسوب می‌شود.

هادی پژوهش‌جهرمی گفت: آنچه در این تقسیمات اهمیت داشته و مد نظر مسئولان نیز قرار دارد، حق و حقوق مردمی است که در یک استان زندگی می‌کنند.

او با تصریح این‌که ارتقاء یک یا چند بخش به معنی جداسازی آن مناطق از کشور و ایجاد مرزهای جدید و غیرقابل دسترس نیست، گفت:

در مسئله‌ی جداشدن ۲ بخش از شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان کوه‌چنار هم این موضوع وجود دارد اما برخی افراد از عدم اطلاع مردم سوءاستفاه کرده و می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند.

معاون سیاسی استانداری فارس تصریح کرد: حتی در پیشنهاد نهایی ارائه شده به وزارت کشور هم با اطلاع کامل از حساسیت‌ها، نکاتی را مدنظر قرار داده‌ایم.

از ابتدا اعتقاد بر این بوده که تنگ چوگان، شهر بیشابور و امامزاده حسین(ع) جزو کازرون است.

او تاکید کرد: در ایجاد شهرستان جدید کوه‌ چنار، دهستان انارستان و دشت‌برم از کازرون جدا نخواهد شد و جزو بخش مرکزی این شهرستان باقی می‌ماند.

پایان پیام

کد خبر : 91875 ساعت خبر : 2:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91875
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات