قارچ سمی و کتاب نخواندن ما

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به گزارش اورژانس کشور، بر اثر مصرف قارچ سمی در استان‌های لرستان، قزوین، کرمانشاه، کردستان، آدربایجان غربی و زنجان ۸ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۶۵۸نفر مسموم شدند.

کاش مردم بدانند خوردن هر قارچی که از کوه آورده و در بازار عرضه می‌شود صحیح نیست. با توجه به بارندگی‌ها و رعد و برق‌های امسال انواع مختلفی قارچ در کوهستان‌ها روییده که طبعا همه آن‌ها در بازار عرضه خواهند شد.

از آن‌جایی‌که این قارچ‌ها اغلب توسط کسانی که آگاهی لازم را در زمینه تشخیص سمی بودن ندارند، جمع آوری و به بازار آورده می‌شود پس احتمال وجود قارچ‌های سمی تقریبا بالاست.

پس لطفا امسال پیش از خرید قارچ حتما از سالم بودن آن مطمئن شوید تا به سرنوشت این ۵ هم وطن دچار نشوید. حتی اگر امسال قارچ نخورید باور کنید هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. بهتر از این است که جان خود را برای خوردن یک خوراکی از دست بدهید.

آگاهی پایین است

در جامعه ما آگاهی در مورد بسیاری از مسائل پایین است. نمونه‌اش همین انتخاب قارچ‌های سمی.

کشوری با سرانه مطالعه‌ای که ما داریم اصلا بعید نیست که درگیر اتفاق‌های این چنینی شود. تعجب نکنید. اگر این حادثه را به مطالعه ربط می‌دهم دلیل دارم.کلاه خودتان را قاضی کنید اگر هرکدام از ما در زمینه‌های مختلف، حداقل آن زمینه‌هایی که به زندگی‌مان مربوط می‌شود مطالعه کافی داشته باشیم امکان این خطاها به حداقل می‌رسد.

همین حالا از خودتان سوال کنید، واقعا چند درصد از ما از خواص گیاهان، میوه‌ها و غذاها و یا از مضرات احتمالی آن‌ها آگاهی داریم؟

اگر پژوهشی در این زمینه صورت بگیرد یقین دارم نتیجه‌ی جالبی نخواهد داشت.

پس بهتر است برای بهبود کیفیت زندگی‌مان هم که شده کمی بیش‌تر از قبل مطالعه کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 91818 ساعت خبر : 7:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91818
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات