هاش دو ا اهوازیوم ثبت جهانی شد

ما در جدول تناوبی مندلیف، جای عنصری که به نام ایران ثبت جهانی شده باشد را کم داریم. تو فکرم که این ماده‌ی جدید را در جدول مندلیف وارد کنم. دارم دنبال یه جای خالی در جدول می‌گردم.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: مطلع شدیم همایشی توسط شیمیدان‌ها برگزار شده‌ است، جهت بررسی آب شُرب اهواز. در سمینار شرکت کردیم تا نظر شیمیدان‌های محترم را در رابطه با سلامت آب بدانیم. پیشاپیش از بیان کلمات تخصصی عذرخواهی می‌کنیم.

شیمیدان‌ ۱: به طور کلی خاک مخلوطی از مواد معدنی و آلی هست, دسته‌ای از عناصر هستند که به دلیل فراوانی در خاک، به فلزات خاکی معروفند. ازجمله کلسیم که پنجمین و منیزیم که هشتمین عنصر فراوان در خاک است. و از آن جهت که کلسیم در رشد و استحکام استخوان‌ها بسیار اهمیت داره و منیزیم هم یک ریز مغذی هست که برای جذب کلسیم اهمیت داره. کلاً ما مصرف این نوع از آب رو بسیار توصیه می‌کنیم. چرا که بدون صرف هزینه‌ی خرید قرص تقویتی و فقط با پرداخت آب بها، کمبود‌های بدن تأمین خواهد شد.

شیمیدان‌ ۲: وجود ناخالصی در آب، دمای جوش آب را تغییر می‌دهد و آب در دمای بالاتری می‌جوشد. با توجه به گرمای زیاد در اهواز و زیاد بودن تبخیر آب در اونجا، خیلی خوبه این نوع ناخالصی وارد آب شده تا آب دیرتر بجوشد و کمکی شود به بحران کمبود آب.

شیمیدان‌ ۳: شنیده شد که مردم اهواز با این خاک مسواک نزدند. خیلی کار خوبی کردند. در واقع مسواک فقط یک عامل مکانیکی هست که با سایش دندان‌ها، سبب از بین رفتن پلاک‌های دندانی می‌شود. این آب مملو از ذرات ریز و معلق با قطر ۰/۰۰۲ میلی‌متر است که خودشان به تنهایی می‌توانند سایش روی دندان و از بین بردن جِرم‌ها را انجام دهند. شهروندان اهواز به جای مسواک زدن، یه کم با این آب غرغره کنند، سلامت و بهداشت دهان و دندانشان تأمین خواهد بود.

شیمیدان‌ ۴: انحلال یک ماده در آب می‌تونه، از انحلال سایر املاح یا مواد دیگه کم کنه. با انحلال خاک در آب، انحلال نیترات که بسیار مضرتر هست جلوگیری می‌شه. حتی میکروب هم در این آب شناسایی نشده. یعنی یه محیط نامناسب برای رشد میکرو اورگانیسم‌ها که خیلی خوبه.

به دلیل کمبود وقت نتوانستیم نظرات سایر شرکت کنندگاه درهمایش را بدانیم.

استاد شیمیدان‌ها: ما در جدول تناوبی مندلیف، جای عنصری که به نام ایران ثبت شده باشد را کم داریم. تو فکرم که این ماده‌ی جدید را در جدول مندلیف وارد کنم. دارم دنبال یه جای خالی در جدول می‌گردم.

احتمالاً اسمش رو بذاریم، هاش دو اُ اهوازیوم.

پایان پیام

کد خبر : 90276 ساعت خبر : 1:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

عااالی بود.