اعتصاب رانندگان کامیون در چند شهر

اعتصاب رانندگان کامیون در چند شهر کشور.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رانندگان کامیون در برخی از شهرها اعتصاب کردند.

ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها از جمله دلایل آنها برای اعتصاب است.

این اعتصاب‌ها با مجوز و هماهنگی قبلی در استان‌ها برگزار شده است.

رانندگان کامیون خسته‌اند

به گفته اعظم قسمتی  کارشناس ارشد مهندسی صنایع، اولین مشکل کامیون داران فاصله زیاد نرخ فعلی با نرخ واقعی تن بر کیلومتر است.

رویکرد سنتی بازار حمل و نقل باعث کاهش کرایه حمل بار شده، ضمن اینکه زمینه را برای حضور دلالان و متعاقبا سودجویی آنها فراهم کرده است.

این درآمد پایین و رکود بازار به اندازه‌ای شدت یافته که برخی از رانندگان برای داشتن درآمد معقول‌تر، زمان استراحت خود را نیز صرف کار کردن می‌کنند تا علاوه بر سلب آسایش و آرامش خودشان، زمینه را برای افزایش نا امنی ها و خطرات جاده‌ای نیز فراهم کنند.

ناوگان فرسوده

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفته است: در قانون هوای پاک برای تردد کامیون‌ های بالای ۵۰ سال محدودیت در نظر گرفته شده است.
دغاغله گفت: به موازات نوسازی ناوگان فرسوده ایمنی هم بسیار موثر است که با نصب دوربین های سرعت سنج وبکارگیری تکنولوژی آی تی این نظارت صورت می‌گیرد.
او گفت: ۳۳۳۰۰۰ ناوگان باری در کشور داریم که یک سوم این ناوگان بالای ۲۵ سال است.
 بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، میانگین سفر هر دستگاه کامیون در طول یک سال (۳۶۵ روز) فقط ۷۳ سفر در سال ۹۴ و ۶۵ سفر در سال ۹۳ است که نشان دهنده خواب بالای کامیون ها و انتظار بیش از حد آنها برای دریافت نوبت سفر است.
این موضوع به پایین بودن بهره‌وری کامیون ها در ایران دامن می‌زند؛ این در حالی است که متوسط عملکرد مورد انتظار برای هر کامیون با توجه به حجم بار در کشور، ۲۰۰ سفر در سال است.
پایان پیام

کد خبر : 92362 ساعت خبر : 7:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92362
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

من خودم یک راننده هستم در کشوری که بیش از ۹۰ درصد حمل بار و مسافر در جاده ها است چرا فکری به حالشن نمی شوددر سال می بینی لوازم یدکی به بهانه ای گران می شود در ۳ ماه اخیر قیمت یک جفت تایر ایرانی ۲۵ الا ۳۰ درصد گرانشده دلار بالا رفته برسی شود که ماشین صفر چقدر روش کشیده بیمه ۴۵هزار تومان گران شده بیمه نسبت پارسل به ما چقدر خدماتش را زیاد کرده در گرفتن کمسیون هر کس هر چقدر دلش می خواهد میگیرد مدیریت سازمان راه داری کشور اگر نمره بدهن زیر صفر است تا وقتی که مدیران دلسوز کار بلد به کار بلد گرفته نشود هر کسی بیاید اطرافیانش وهم حزب هایش را به کار گیرد همین اش است همین کاسه وعده های دروغین داده می شود ولی عمل صفر

سلام
واقعا باید یک فکر اساسی برای این قشر زحمت کش کرد این همه رنج رو به این عزیزان تحمیل نکینم
شاهرگ اصلی یک جامعه حمل و نقل است ولی بیشترین ظلم و حق خوری هم به این گروه می شود
تناژ ماشین های سنگین رو کم کردند
سوختشان مشکل دارد کم است
هزینه تعمیرات و نگه داری هر روز گران تر می شود
ولی کرایه هیچ تغییری نکرده