القاعده و معنای مدرن بودن به بازار کتاب آمد

کتاب «القاعده و معنای مدرن بودن» نوشته جان‌گری با ترجمه سهراب خلیلی شورینی به بازار کتاب آمد.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: کتاب «القاعده و معنای مدرن بودن» نوشته جان‌گری با ترجمه سهراب خلیلی شورینی به بازار کتاب آمد.

آنچه که برای معرفی این کتاب در پشت جلد آن می‌خوانیم حکایت از ظهور القاعده به عنوان پروژه‌ای که حاصل مدرن شدن جهان ماست، دارد:

«هیچ کلیشه‌ای گمراه کننده‌تر از این نیست که القاعده را بازگشت به دوران قرون وسطی بدانیم. القاعده محصول تبعی جهانی‌سازی است. مثل کارتل‌های جهانی مواد مخدر و کوپوریشن‌های مجازی کسب و کار که در دهه نود به وجود آمدند، القاعده در زمانی به وجود آمد که مقررات زدایی مالی ثروت‌های کلان خارجی به وجود آمده و جنایتکاری سازمان یافته جهانی شده بود.

متمایزترین مشخصه القاعده برنامه‌ریزی یک خشونت سازمان یافته خصوصی در سراسر جهان است که در گذشته ناممکن بود. همین‌طور، این باور که با اقدامات تخریبی حیرت‌آور می‌توان جهانی پدید آورد، در قرون وسطی وجود نداشت. نزدیک‌ترین خویشاوندان القاعده آنارشیست‌های اواخر نوزدهم اروپایی هستند.

هر کسی تردید دارد که ترور انقلابی یک اختراع مدرن است، تصمیم گرفته است که تاریخ اخیر را به فراموشی بسپارد. اتحاد جماهیر شوروی کوششی برای تجسم بخشیدن به ایده‌ال روشنگری، جهانی بدون قدرت و تضاد بود. در اجرای این اندیشه ده‌ها میلیون نفر انسان را کشت و به بردگی کشید. آلمان نازی بدترین نسل‌کشی تاریخ را مرتکب شد. این کار را با هدف پرورش نوع جدیدی از انسان به انجام رساند. هیچ دورانی در گذشته چنین پروژه‌هایی را در سر نپرورانده است. اتاق گاز و کلاک ها، مدرن‌اند.»
کتاب القاعده و معنای مدرن بودن در شمارگان ۵۵۰ نسخه توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

پایان پیام

کد خبر : 94006 ساعت خبر : 11:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94006
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات