ممنوعیت کشت زیرنایلونی از مهرماه در بوئین زهرا

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا چهارمین جلسه کارگروه پسماند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین احمد زارعی گفت: در این جلسه مقرر گردید که جمع‌آوری بقایای پلاستیک‌های کشت کشت زیرنایلونی توسط زارعین تا انتهای شهریور سال جاری انجام گیرد و از ابتدای مهرماه ممنوعیت کشت نایلونی در این شهرستان اعمال شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در ادامه افزود: جهت تحقق این امر دوره‌های توجیهی برای کشاورزان توسط اداره جهاد کشاورزی تشکیل و نسبت به آگاه‌سازی کشاورزان اقدام خواهد شد و برای از بین بردن پدیده کشت زیرنایلونی از سطح اراضی شهرستان بوئین زهرا، توسط ادارات جهادکشاورزی و محیط زیست گام‌های عملی برداشته خواهد شد.

شناسایی خودروهای لجن‌کش

احمد زارعی تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تمامی ادارات عضو کارگروه پسماند به ویژه شهرداری‌ها نسبت به شناسایی خودروهای لجن‌کش در سطح شهرستان اقدام نمایند و در صورت شناسایی به اداره حفاظت محیط زیست اعلام نمایند و نیروی انتظامی نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلیه پسماند در سطح شهرستان نسبت به توقیف خودرو و معرفی به دادگاه متخلف با همکاری اداره حفاظت محیط زیست اقدام نماید.

احمد زارعی در پایان گفت: سایت پسماند محمدآباد موظف شده است که نسبت به ایجاد فضای سبز به میزان ۳۰ هکتار اقدام نماید.

پایان پیام

کد خبر : 95067 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95067
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات