مچ مراکش چگونه در بازی با ایران خوابید؟

مُچ مراکش چگونه در بازی با ایران خوابید؟

در دقایق ابتدایی بازی ایران مقابل مراکش، استرس بالای بازیکنان تیم ملّی، کاملاً به‌چشم می‌آمد اما رفته‌رفته شاهد نمایش بهتری از ایران بودیم.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: در هر کدام از رشته‌های ورزشی، قدرت بدنی به‌درجات مختلفی، اهمیت دارد. در کنار آن باید قدرت روانی بازیکنان را هم در نظر گرفت. در روانشناسی ورزش، اعتماد‌به‌نفس، خود‌باوری، مدیریت استرس، تنظیم‌ هیجان و سایر مفاهیم روان‌شناختی، نقش پررنگ و تعیین‌کننده‌ای در بُرد و باخت تیم‌ها دارند.

مُچ مراکش چگونه در بازی با ایران خوابید؟

در دقایق ابتدایی بازی ایران مقابل مراکش، استرس بالای بازیکنان تیم ملی، کاملاً به‌چشم می‌آمد اما رفته‌رفته شاهد نمایش بهتری از ایران بودیم. زمانی که ایران توانست چتر حمایتی دفاعش را مقابل دروازه ایران باز کند، اعتماد‌به‌نفس به تیم ملی بازگشت. همان‌جا بود که نقش قدرت روانی، خودنمایی کرد.

جام‌جهانی و بار سنگین فشار روانی

از زمانی‌که یک تیم سعی می‌کند خودش را به جام‌جهانی؛ یکی از پر بیننده‌ترین رقابت‌های ورزشی برساند، فشار روانی زیادی به بازیکن‌ها تحمیل می‌شود.
فوتبالیست‌های ایران هم از این قائده مستثنا نیستند و می‌دانند هموطنانشان منتظر پیروزی آن‌ها هستند. بنابراین، تمرکز بازیکن‌ها برای برآورده کردن انتظار هواداران و توجه میلیون‌ها تماشاگر می‌تواند این فشار روانی را افزایش دهد.
اما حمایت‌ها، امیدواری‌ها و هواداری تماشاگرها کمک می‌کند تا دوندگان این مستطیل سبز، روحیه خودشان را باز یابند.
مدیریت استرس در ۹۰ دقیقه نفس‌گیر و حفظ اعتماد‌به نفس و امید، آنقدر مهم است که تیم حریف با از دست دادن هر کدام از آنها می‌تواند نتیجه را به سود تیم مقابل، تغییر دهد. تا جایی که استرس و عدم تمرکز بازیکن مراکشی در دقایق پایانی، باعث شد تا او گل به خودی بزند وتیم ملی کشورمان، سربلند از زمین بیرون بیاید.

بُرد تیم ملی و نشاط اجتماعی

بُرد تیم ملی کشورمان در اولین بازی‌اش، باعث نشاط مردم شد. نشاطی که می‌تواند بار هیجانات منفی ایرانی‌ها را کم کند.
حالا این شادی‌ها با تشویق و امیدبخشی هموطنان ایرانی، دوباره به تیم ملی برمی‌گردد و فوتبالیست‌ها می‌توانند وارد یک چرخه مثبت انرژی شوند. حالا تیم ملی، از روحیه بالایی برخوردار است و اگر بتواند از ذخیره ارزشمند انرژی روانی‌اش، به‌درستی استفاده کند، می‌تواند در بازی‌های بعدی هم قدرتمند ظاهر شود و نشاط اجتماعی را به ایران و ایرانی، هدیه دهد.
پایان پیام

کد خبر : 94704 ساعت خبر : 2:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94704
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات