میزبانی مشترک ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ و مسئله ورود زنان به ورزشگاه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز گذشته خبری ضد و نقیض از سخنان رئیس فیفا درباره جام جهانی ۲۰۲۲ و میزبانی مشترک ایران و قطر بر روی خروجی رسانه‌های ایران رفت.

برخی رسانه‌ها اینگونه نوشتند که انگار ایران و قطر به صورت مشترک میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند بود.

داستان اصلی میزبانی مشترک ایران و قطر

فیفا مدت‌هاست که قصد دارد در جام جهانی ۲۰۲۶ به جای ۳۲ تیم از ۴۸ این استفاده کند. اما حالا رئیس فیفا گفته است که در صورت موافقت کشور قطر جام جهانی ۲۰۲۲ را با ۴۸ تیم برگزار خواهیم کرد.

اگر این اتفاق بیفتد قطر که هشت ورزشگاه برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته است دست‌کم نیاز به چهار ورزشگاه دیگر خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که در صورت برگزار شدن جام جهانی ۲۰۲۲ با ۴۸ تیم یک کشور دیگر در محدوده خاورمیانه و همسایگی کشور قطر، بخشی از بازی‌های این مسابقات را میزبانی کند.

اینفانتینو رئیس فیفا در پاسخ به این پرسش که آیا همکاری ایران و قطر برای برگزاری مشترک جام جهانی می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد گفته است: هر چیزی امکان‌پذیر است. فعلا باید گام به گام مسائل را به جلو ببریم.

بسیاری از رسانه‌های ایران این طور تحلیل کردند که نزدیکی سیاسی ایران و قطر می‌تواند تأثیر مثبتی بر میزبانی مشترک ایران و قطر داشته باشد.

هر چند که برخی از رسانه‌ها هم از آمادگی کشور کویت برای میزبانی مشترک با قطر نام می‌برند اما پرسش اصلی اینجاست آیا فقط مسائل سیاسی و رابطه دوستانه و حسنه‌ای که این روزها میان ایران و قطر برقرار است می تواند باعث میزبانی مشترک ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ بشود؟

جام جهانی بدون زنان

آیا ورود زنان و بانوان به استادیوم مسئله مهم‌تر نیست؟ اگر قطر موافقت کنند که بخشی از بازی‌های جام جهانی به صورت مشترک در کشور ایران برگزار شود آیا فیفا قبول می‌کند این بازی‌ها به صورت کاملا مردانه برگزار شود؟

بدیهی است که حتی در صورت موافقت فیفا و قطر برای میزیانی مشترک یک چالش اساسی در ایران وجود دارد آن هم ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه است.

پایان پیام

کد خبر : 93551 ساعت خبر : 12:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93551
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات