ناکامی مسی در شکستن دیوار یخی ایسلند

پایگاه خبری گلونی، شایان شاملو: لیونل مسی با از دست دادن یک پنالتی حساس نتوانست ناجی تیمش برابر  دفاع مستحکم تیم ایسلند باشد. و بازی با نتیجه یک بر یک پایان یافت.

تحلیل نیمه اول:

ایسلند با قرار دادن پنج بازیکن جلوی دفاع خطی‌اش توانست مسی و دیماریا و مِزا را کنترل کند.

آن‌ها با این دفاع فشرده فرصت بازی سرعتی را از بازیکنان تکنیکی آرژانتین گرفت. هالگریمسون سرمربی ایسلند اما اصلا قصد دفاع مطلق را نداشت و شاگردانش در ضد حمله‌ها بسیار عالی توپ را از دفاع به حمله می‌رساندند.

ایسلندی‌ها در فاز هجومی با ۸ بازیکن در زمین آلبی سلسته حضور می‌یافتند. ایسلندی‌ها هر چقدر در فاز هجومی حساب شده کار می‌کردند در دفاع با وجود بازیکنان متعدد متزلزل نشان دادند.

این ضعف روی گل آگوئرو به وضوح دیده شد. جایی که مهاجم آرژانتین در محوطه جریمه به راحتی صاحب توپ شد و بدون آنکه تحت فشار قرار بگیرد در میان ۴ مدافع چرخید و گلش را به ثمر رساند. ضعف در خط دفاعی آرژانتین هم وجود داشت.

ایسلندی‌ها روی موج دوم حمله توانستد با حضور ۴ بازیکن در بین هشت بازیکن آرژانتینی گل تساوی را به ثمر برسانند. یارگیری سه بازیکن ایسلند یعنی فینبوگاسون، فینبوگاسون و سیگوردسون روی مسی، اجازه‌ی حرکت به مسی را نمی‌داد.

تحلیل نیمه دوم:

بسته بودن فضا برای بازیکنان آرژانتین موجب شد مسی تا وسط زمین عقب بیاید و بازی‌سازی را از میانه میدان آغاز کند.

از دقیقه ۴۵ تا دقیقه ۷۰ فشار روی مسی کمتر بود و همین امر موجب شد تا فوق ستاره آرژانتینی یک بار با پاس دقیق پشت دفاع آگوئرو را صاحب موقعیت کند. خطای مگنسون یک پنالتی را به آرژانتین هدیه تا قفل بازی باز شود ولی مسی این پنالتی را از دست داد.

لیونل مسی در ۲۰ دقیقه پایانی مدام جایش را در زمین عوض کرد و چندبار توانست از روزنه‌های دفاع ایسلند عبور کند ولی موفق به گلزنی نشد.

تعویض‌های سامپاولی هم راه به جایی نبرد. او تاکتیک خاصی برای باز کردن دفاع چندلایه ایسلند نداشت و در نهایت بازی با حساب یک بر یک پایان یافت.

پایان پیام

کد خبر : 94769 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94769
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات