نه کتاب که برای آموزش جنسی کودکان کمکتان می‌کند

بچه ها از سن خیلی کم درباره مسائل جنسی کنجکاو هستند. زمانی‌که آن‌ها از ما پرسش‌هایی درباره بدن خود می‌پرسند، به احتمال زیاد به  این معنی است که تا اندازه زیادی در آن مورد اطلاع دارند بنابراین باید حواسمان باشد که جواب اشتباه به آن‌ها ندهیم و خودمان را آماده آموزش جنسی به فرزندانمان کنیم.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: کنجکاوی کودکان در مورد مسایل جنسی از جمله مواردی است که والدین در مواجه با آن احساس سردرگمی می‌کنند.

شروع آموزش جنسی هیچ سن خاصی ندارد. هر زمانی که فرزندتان کنجکاوی نشان داد، باید برایش توضیح بدهید؛ البته به اندازه فهم و ظرفیت پذیرش او تا حدی که حس کنجکاوی‌اش ارضا شود.

به یاد داشته باشید اگر پرسش‌های او را پاسخ ندهید، ممکن است سوال‌هایش را از افراد دیگری‌بپرسد که لزوما قابل‌اعتماد نیستند.

کودک از همان ماه‌های اول، وقتی در حال کندوکاو بدنش است، متوجه اندام جنسی خود می‌شود. اما در ۳ یا ۴ سالگی به دلیل علاقه‌‌مندی به کشف دنیای بیرون و ناشناخته‌‌ها، کودکان کنجکاوی‌‌هایی در مورد اندام دیگران (به ویژه جنس مخالف) نیز نشان می‌ دهند.

برای برطرف کردن این کنجکاوی‌‌ها آن‌ها بازی‌‌هایی می‌سازند، برای نزدیک شدن به بدن دیگری؛ مثل دکتر بازی! علاوه بر این، آگاهی به وجود آمده در مورد اندام‌های جنسی در بعضی از کودکان ترس‌‌هایی را ایجاد ‌می‌کند.

برای مثال: دخترها با دیدن آلت تناسلی برادر کوچک‌‌ترشان ممکن است احساس کنند، چیزی کم دارند و یا برعکس، برادرشان بیمار شده است. برای جلوگیری از این ترس‌ها در بچه‌ها و همچنین رفتارهای جنسی احتمالی آن‌ها بهترین راه‌کار توضیح و آموزش است.

این ۹ کتاب شما را در این آموزش و رفع نگرانی‌هایتان کمک می‌کند:

۱. دخترها و پسرها چه فرقی با هم دارند؟ نوشته لیلا شقاقی.

۲. آشنایی با روند تکامل جنسی کودکان. پژوهشی از دکتر محمد‌رضا شیر‌محمدی.

۳.تربیت جنسی کودکان. مولفان: هانیه جهانی، زهرا بهمن‌آبادی و محدثه جهانشاهی

۴. من رازهایی دارم؟ نوشته لیلا شقاقی.

۵. بچه‌ها از کجا به دنیا می‌آیند؟ نوشته لیلا شقاقی.

۶. سوء استفاده جنسی از کودکان. نوشته دکتر جواد محمودی قرائی.

۷. تربیت جنسی کودکان. نوشته رگینا فینکه. ترجمه لیلا لفظی.

۸. تُپلی به من دست نزنی. ترجمه هستی سعادت.

۹. نه! به من دست نزن. نوشته زهرا سعدی.

پایان پیام

کد خبر : 93163 ساعت خبر : 1:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93163
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام وقت بخیر
آیا امکان سفارش کتاب های تربیت جنسی هست؟