نوجوانان ایرانی چه فرقی با نوجوانان عربستانی دارند؟

رئیس ورزش عربستان اعلام کرد که نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال خود را به خارج می‌فرستند تا پشتوانه خوبی برای جام‌های جهانی بعدی آماده کنند.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: تفاوت‌های استعدادهای فوتبالی در ایران و عربستان از زمین تا آسمان است ولی هزینه‌هایی که در این دو کشور صرف فوتبال می‌شود هم تفاوت زیادی دارد.

این تیم که در گروه نسبتا آسانی قرار دارد در بازی نخست خود و در برابر روسیه میزبان این جام پنج گل خورد و چند گل نخورد تا خشم مسئولان ورزش عربستان خیلی زود آنها را به این نتیجه بر روی می‌خواهند مایه بگذراند و مشکل بی‌استعدادی فوتبالیست‌هایشان را در کشورهای اروپایی حل کنند.

رئیس ورزش عربستان اعلام کرد که نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال خود را به خارج می‌فرستند تا پشتوانه خوبی برای جام‌های جهانی بعدی آماده کنند.

ایران پر از استعدادهای فوتبالی است ولی سرمایه‌گذاری مناسبی برای پرورش این کودکان و نوجوانان فوتبالیست انجام نمی‌شود. همه خرج‌کرد و هزینه‌ها صرف چند تیم مشخص لیگ برتری و لیگ یکی می‌شود. قرارداد یک بازیکن خارجی در لیگ برتر می‌تواند فوتبال پایه یک استان را دگرگون کند.

عربستان با این هزینه‌ها هم راه به جایی نخواهد برد

بسیاری از استان‌های فقط به دلیل نداشتن منابع مالی در لیگ‌های پایه تیمی معرفی نمی‌کنند. وضعیت در استان‌های متمول هم از این بهتر نیست.

به همین دلایل است که سال‌هاست تیم‌های پایه ایران مقامی کسب نکرده‌اند و سه دهه است در حسرت المپیک مانده‌ایم.

البته عربستان با این هزینه‌ها هم راه به جایی نخواهد برد. در گذشته هم برخی کشورها چنین تجربه‌هایی داشته‌اند. مثلا قطر چندین سال با سرمایه‌گذاری بالا، بازیکنان آفریقایی و آمریکای جنوبی شهروند کشور خود می‌کرد و از آنها در تیم ملی استفاده می‌کرد ولی هر سال از سال گذشته فوتبالش عقب‌تر رفت.

ایران اگر برای سرمایه‌های جوان خود هزینه کند قطعا می تواند سطح کیفی فوتبال خود را حتی از آسیا بالاتر ببرد.

پایان پیام

کد خبر : 94628 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94628
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات