۵۰۰ یورو برای سفر به روسیه شوخی است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یک هفته مانده به آغاز مسابقات جام جهانی روسیه، مسافران ایرانی علاقه‌مند به تماشای مسابقات، همچنان با مشکل مواجه هستند.

یکی از مهمترین مشکلات این مسافران، تامین ارز است. آن هم در شرایطی که خرید و فروش ارز دیگر مثل سابق امکان‌پذیر نیست.

هر فرد برای سفر به کشور روسیه که با ایران مشترک المنافع است، حداکثر می‌تواند ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی دریافت کند.

علاوه بر این بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، تأمین و پرداخت ارز به مسافرانی که به منظور تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ قصد سفر به کشور روسیه را دارند، فقط در صورت ارایه مجوز صادره از سوی سفارت فدراسیون روسیه توسط مسافر تحت عنوان FAN ID به جای ویزای آن کشور، مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها، دریافت می‌کنند.

پیش از این بانک مرکزی از ارائه ۱۰۰۰ یورو برای مسافران روسیه، مخالفت کرده بود. اگر هم مسافر ایرانی بخواهد از بازار آزاد ارز تهیه کند، حداکثر اجازه خروج ۵۰۰۰ یورو را دارد. اما آیا رقم جوابگوی هزینه‌های گزاف در جم جهانی است؟

با توجه به نوسانات قیمت ارز، تورها به صورت ارزی به فروش می‌رسد. قیمت تورهای روسیه نیز از ۳ تا ۵ میلیون تومان، به ۲۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

برخلاف تبلیغات برخی تورها، هیچ خبری از فروش بلیت بازی‌های جام جهانی توسط تورها نیست. موضوعی که رسما توسط رئیس دفاتر مسافرتی ایران تکذیب شد.

هم اکنون آمار خریداران بلیت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر شده است. بعد از روسیه به شعنوان میزبان، شهروندان آمریکا رتبه دوم را در خرید بلیت از آن خود کرده‌اند. این در حالی است که آمریکا در این دوره جام جهانی حضور ندارد.

سوال اینجاست که آیا امکان برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط سفر آسان تماشگران و علاقه‌مندان ایرانی به جام جهانی فوتبال وجود نداشت؟ رقابتی که از مدت‌ها قبل، زمان و مکان آن مشخص بود.

گفت‌وگو با مسافران جام جهانی روسیه

پایان پیام

کد خبر : 93981 ساعت خبر : 2:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93981
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات