آفت خنداننده شو زمان اجراست

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: مسابقات استندآپ کمدی خنداننده شو در تلویزیون چند سالی است که به طور جدی برگزار می‌شود.

نمونه رادیویی آن نیز سال گذشته در رادیو برگزار شد. معروف‌ترین آنها، مسابقه خنداننده شو در برنامه خندوانه شبکه نسیم است که دوره دوم آن از هفته گذشته آغاز شده است. اما در شروع دور دوم باز هم یک ضعف در این مسابقات به چشم می‌خورد.

زمان زیاد آفت است

در مرحله اول این مسابقه هر شرکت‌کننده، هفت دقیقه زمان دارد تا به اجرای خود بپردازد. اما باید دانست هفت دقیقه برای افرادی که هنوز در ابتدای راه هستند، زمان زیادی است.

در استندآپ کمدی هرچه زمان اجرا افزایش یابد، نگه داشتن طنز و همراه داشتن مخاطب سخت‌تر می‌شود. انرژی نباید بیفتد، مخاطب انتظار تقویت شوخی‌ها را نسبت به دقایق قبل دارد و هرگونه افت طنز می‌تواند به کل اجرا لطمه وارد کند.

برای دیدن استندآپ‌های خنداننده شو کلیک کنید

در اجراهایی که در هفته اول دیدیم مشخص است که بیشتر اجراها قابلیت هفت دقیقه اجرا را نداشت. برخی از اجراها از نیمه جان گرفتند و برخی از نیمه افتادند. گویی که نیمه دیگر هر اجرا، فقط برای پر کردن زمان هفت دقیقه نوشته شده است تا گمان نشود کمدین با کمبود متن مواجه است. اما همین موضوع باعث شد تا نیمه اضافی اجرا از کیفیت نیمه اصلی برخوردار نباشد.

در چنین مسابقاتی بهتر بود تا زمان هر اجرا به خصوص در ابتدای کار کمتر در نظر گرفته می‌شد تا شاهد اجراهای بهتری بودیم و به مرور در مراحل بعدی این زمان افزایش می‌یافت.

شاید گفته شود که هفت دقیقه برای آن است که شرکت‌کننده در دقایق اولیه خودش را پیدا کند و استرسش را کاهش دهد. اما این حرف در مورد اجراهایی که از ابتدا تا نیمه مخاطب را به خنده واداشت، و از نیمه دچار افت شدید شدند، صدق نمی‌کند.

کم کردن زمان موجب می‌شد تا کمدین در متن خود از اضافه‌گویی و توضیحات اضافی بکاهد و سعی کند از لحظه لحظه اجرا و خط به خط متن، برای همراهی مخاطب بهره ببرد.

پایان پیام

کد خبر : 96182 ساعت خبر : 6:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96182
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

با سلام خدمت دست اندرکاران زحمتکش برنامه بسیار زیبا و متفاوت خنداننده شو و هنرمند گرانقدر جناب آقای جوان.
بنده سید علیرضا قلندرزاده نویسنده چند عنوان کتاب کودک و کتاب داستانهای کوتاه هستم. بنده در خود توانایی نوشتن متنهای طنز فراوانی می بینم. لذا در صورت تمایل ونیاز برنامه شما آماده همکاری با شما هستم.

از دیدن قسمت اول خنداننده شو کلا ناامید شدم درکل ۵ دقیقه بیشتر نخندیدم توی اکثر اجراها متن تکراری بود متن ها و توییت هایی که هر روزه توی شبکه های مجازی دست به دست می چرخن.