آقای آئیش کدام بخش استندآپ مهسا آقادادی عالی بود؟

جمله توصیفی فرهاد آئیش مربی مهسا آقادادی که بعد از اجرایش گفت «دخترم عالی بودی»، هم تأمل‌برانگیز است. کاش می‌فهمیدم عالی از چه نظر؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: مهسا آقادادی، در اجرای نجات هم نشان داد که با فقر سوژه خوب، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

او دوباره به سراغ شوخی خودشکنانه و پرخاشگرانه رفت و با جمله «ببین اون دیگه چقد داغونه که منو می‌کوبونن تو سرش»، ثابت کرد نمی‌خواهد دست از این سبک شوخ‌طبعی بردارد.

شوخ‌طبعی پرخاشگرانه

در شوخی طبعی پرخاشگرانه، گوینده به دیگران توهین می‌کند و در حالت خودشکنانه، شخص مشتاق است تا از راه تحقیر خود، جمعیت را بخنداند. اگر فردی بتواند به شکل هنرمندانه‌ای از سبک‌های شوخ‌طبعی سالم استفاده کند، چه نیازی به سبک‌های شوخ‌طبعی ناسالم دارد؟

راستی کسی در تیم خنداننده شو نیست که تفاوت شوخی با خود و تحقیر خود و دیگران را به شرکت‌کننده‌ها بگوید تا شاهد اجراهایی مثل اجرای آقادادی نباشیم؟

ماجرا همچنان ادامه داشت

چرا باید به تشبیه چهره او به جواد رضویان و علیرضا خمسه بخندیم؟

اگر فرض را بر این بگذاریم که غرض، مقایسه افراد از طریق چهره بوده تا درنهایت، مخاطب غافلگیر شود، باید بگویم به نظر می‌رسد آقادادی، بازهم ماجرای تمسخرهای قبلی را ادامه داد و با جمله تمام‌کننده «نه اون خیلی خوشگله»، تلاش کرد تا از راه تقابل زشت و زیبا، مخاطب را بخنداند.

تلاشی که نه‌تنها قابل‌ستایش نیست، بلکه دست‌کم تعجب‌آور است که چرا او تمام سوژه‌های مهم روز را رها می‌کند و به شکل غیر هنرمندانه‌ای به موضوع هنرمندی افراد و … می‌پردازد؟

هرچی بودم، خودم بودم

در جواب آقادادی که بعد از اجرایش در پشت‌صحنه گفت «هرچی بودم، خودم بودم»، باید بگوییم امروز مخاطب حرفه‌ای به هر خودی نمی‌خندد. اتفاقاً گاهی لازم است خودتان را تغییر دهید و به سبک خنداندن از راه تمسخر، خاتمه دهید. شاید همین شیوه تفکر اوست که مانع می‌شود تلاش کند سراغ سوژه‌های متناسب برود و ابایی هم از گفتن جمله (زن به شوهر) «برو رو کاناپه بخواب»، در تلویزیون ندارد.

منظور از عالی بودی فرهاد آئیش چیست؟

جمله توصیفی فرهاد آئیش، مربی مهسا آقادادی که بعد از اجرایش گفت «دخترم عالی بودی»، هم تأمل‌برانگیز است. کاش می‌فهمیدم عالی از چه نظر؟

پایان پیام

کد خبر : 96990 ساعت خبر : 8:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96990
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات