بازدید مسئولین استانی و شهرستانی از دشت الله آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین احمد زارعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا با تایید مطلب فوق اظهار کرد: بازدیدی با حضور فرماندار شهرستان بوئین زهرا، مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین، فرمانده سپاه، دادستان، رئیس اداره اطلاعات شهرستان، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و هئیت همراه در دشت الله آباد صورت گرفت.

زارعی گفت: در این بازدید مسئولین حاضر در مناطق مختلف دشت الله آباد حضور یافته و از نزدیک مشکلات مربوط به بیابان‌زایی و چرای مفرط دام مخصوصا شتر را مشاهده کردند.

تشدید بیابان‌زایی

وی افزود: چرای بیش از حدود ۲ هزار نفر شتر در منطقه خشک و نیمه بیابانی بوئین زهرا باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این منطقه و تشدید بیابان‌زایی در این منطقه شده که البته در این خصوص هشدارهای لازم از سوی اداره کل و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا داده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در پایان گفت: دشت الله آباد قزوین یک تالاب فصلی است که از دو اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل شده و محل زیست گونه‌های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می رود و امیدواریم با کمک و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها از افزایش بیابان‌زایی این منطقه جلوگیری کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 96901 ساعت خبر : 8:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96901
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات