توانمندی حضور بانوان در فضای مجازی

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: به گزارش ایسنا و به نقل از دکتر مسعود نویدی مقدم، بیشترین آمار عضویت اینستاگرام مربوط به بانوان است.

این روانشناس خانواده با اشاره به تبعات حضور بی‌هدف و بیش از اندازه در فضای مجازی گفت: افراد زیادی به ما مراجعه می‌کنند که از رفتار همسر خود گله‌مند هستند و می‌گویند، خانم‌ها وقت زیادی را در اینستاگرام می‌گذراند و از زندگی واقعی غفلت کرده‌اند.

واقعاً تعجب داره…

 این‌جورگله‌مندی‌ها فقط از بی‌توجهی به تفاوت‌های ذهنی زنان و مردان نشأت می‌گیرد. تفاوت‌هایی که نه تنها در دوران بزرگسالی بلکه در دوران جنینی هم، برتری‌های زیادی را برای بانوان نسبت به مردان ایجاد می‌کند. در واقع بانوان در بسیاری از عرصه‌ها، گوی سبقت را از آقایان ربوده‌اند. حضور بیشتر زنان در فضاهای مجازی، نشان از توانمندیهای خاص در بانوان دارد. از جمله:

طبق تحقیقات، مردها کم حرف می‌زنند. روزانه خانم‌ها ۶ هزار تا ۸ هزار لغت بکار می‌برند و آقایون یک سوم این مقدار را هم استفاده نمی‌کند. همچنین زنان درک بهتری از نمایش یک تصویر دارند. حتی می‌توانند توضیحات جامع و پُرنکته‌ و دقیق‌تری نسبت به مردان در رابطه با یک تصویر و یا یک موضوع ارائه دهند. و خلاصه‌ی همه‌ی اینها اینکه: مردان دوزاری بسیارکجی نسبت به موضوعات دارند. و حضور در فضای مجازی نیازمند زود افتادن دوزاری و حرفی برای گفتن داشتن، است، که آقایون فاقد آن‌ها می‌باشند. به همین دلیل زود حوصله‌شان سر می‌رود و از این حضور دست می‌کشند.

زنان به راحتی می‌توانند عملکرد میان مغز و اندام‌های خود را هماهنگ کرده و سریع‌تر برای انجام یک کار برنامه‌ریزی کنند. و به همین دلیل زودتر کارها را به اتمام می‌رسانند. به عبارت دیگه یک خانم به راحتی و هم‌زمان: تایپ می‌کند، منظورِ متن‌های ارسالی را برداشت می‌کند. به امور خانه یا محل کارش رسیدگی می‌کند. انواع آموزش‌ها در فضای مجازی را در کسری از ثانیه می‌آموزد، تازه نسبت به آقایون وقت اضافه می‌آورند.

شکست عشقی مردان و فضای مجازی

بر اساس تحقیق انجام شده از ۱۰۰۰ فرد مجرد، مشخص شد که مردان در هنگام شکست عشقی، زمان بیشتری را نسبت به زنان در ناراحتی و غمِ ناشی از جدایی و شکست سپری می‌کنند و بانوان علاوه بر رهاییِ راحت‌تر از شکست، به دلیل رعایت احتیاط، کمتر از مردان دچار حادثه می‌شوند.

روانشناسان خودشان، کلاه‌شان را قاضی کنند. با وجود اینهمه خطراتِ رنگارنگ در فضای مجازی آیا صلاح است مردان وارد فضای مجازی شوند؟ از طرفی از هر پنچ کوررنگ، سه موردش مرد است. یعنی اگر مردان بتوانند آسیبِ خطراتِ رنگارنگ را تاب بیاورند. رنگِ آن‌ها را تشخیص نخواهند داد. و به دلیل کوررنگی یک خطر را با خطر دیگر قاطی می‌کنند و بیشتر آسیب می‌بینند.

در پایان قابل ذکر است که از آنجا که پشت هر مرد موفق یک بانو وجود دارد، بهتر است به جای این گله‌گذاری‌ها،‌ شرایطِ بروز توانمندی‌های بانوان فراهم گردد.

پایان پیام

کد خبر : 95580 ساعت خبر : 11:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95580
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات