جای خالی محیط زیست در خنداننده شو

جای خالی محیط زیست در خنداننده شو

به جز تکه‌ای کوتاه در استندآپ محمدحسن دژآهنگ درباره آب و خوزستان، خبری از محیط زیست در خنداننده شو نیست.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض آبادیشرکت‌کنندگان خنداننده شو، می‌توانند برای جلب آرای مردمی، برنامه‌ریزی و تبلیغات کنند. اما نوع  سوژه‌یابی‌شان می‌تواند آنها را از بقیه متمایز کند.

جای خالی محیط زیست در خنداننده شو

قدرت برخی سوژه‌ها تا حدی‌ است که می‌تواند مخاطب را برای رأی دادن، مجاب و نیاز کمدین‌ها به تبلیغات را هم مرتفع کند. قطعاً اگر مردم ببینند یک کمدین، آمده تا حرف دل آنها را بزند و یا اینکه با هوشمندی، معضلی را جدی گرفته که دیگران آن را رها کرده‌اند، آنها هم با  دست‌ودلبازی رأی خواهند داد.

از رؤیای برنده شدن تا صدای مردم و زمین بودن

استندآپ کمدین‌ها می‌توانند هم رؤیای برنده شدن را داشته باشند و هم صدای مردم و حتا محیط زیست و صدای زمینی باشند که روی آن زندگی می‌کنند.

البته به‌شرطی که سوژه هایشان منحصر به مسائل شخصی، شوخی‌های جنسی و جنسیتی و… نباشد. پرداختن به معضلات اجتماعی، «دغدغه» می‌خواهد که متأسفانه بعضی کمدین‌ها هرگز دغدغه‌ای جز خنداندن بدون تفکر ندارند. شاید چون فکر می‌کنند پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، ضریب خطر را برایشان بالا می‌برد. درحالی‌که اینطور نیست.

سوژه نابی به نام محیط زیست

برای پیدا کردن سوژه استندآپ کمدی، لازم نیست به یک منبع جادویی متصل باشید. فقط کافی است مشاهده‌گر فعالی باشید و ببینید که معضلات زیست‌محیطی، چطور باعث شده تا زندگی مردم، انقدر کیفیت پایینی داشته باشد.

وقتی تغییر اقلیم باعث افزایش حساسیت‌های فصلی می‌شود، چرا باید از کنار موضوع به این مهمی، ساده عبور کرد؟ چرا وقتی مشکلات محیط زیستی یداد می‌کند، کمدین باید سراغ جوک‌های تکراری و بی‌اثر، خاطره‌گویی صرف و … برود؟

مخاطب میلیونی را از دست ندهید

خنداننده شو، این شب‌ها مخاطب میلیونی دارد. فرصتی بی‌نظیر که می‌تواند به کمک محیط‌زیست بیاید. اما چرا هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان، محیط زیست را به‌عنوان سوژه اجرایشان انتخاب نکرده‌اند؟

محیط‌زیست که با زندگی روزمره ما گره خورده‌ است، اهمیت ندارد که کسی سمتش نمی‌رود؟ بله به حرف، همه می‌گوییم مهم است اما در عمل، خیر. طرح موضوع محیط‌زیست در این برنامه پربیننده، می‌تواند مخاطب را آگاه کند، به او هشدار دهد و او را حساس کند تا سبک زندگی‌اش را به نفع محیط‌زیست، تغییر دهد.

باختم اما حرف مهمی زدم

ممکن است شرکت‌کننده‌ای در رقابت پیش‌رو در‌ظاهر ببازد، اما وقتی حرف مهمی زده باشید، انگار واقعاً روی سکوی افتخار ایستاده‌اید. اگر باختی هم باشد، شرافتمندانه است. چون کمدین توانسته با زبان طنز، تلخی‌های محیط زیست را بیان کند و در حد توان، گره‌گشا باشد و این اصلاً قدم کوچکی نیست.

پایان پیام

کد خبر : 96541 ساعت خبر : 11:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96541
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات