جشن خانه سینما لغو شد

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی: نشست خبری بیستمین جشن خانه سینما با حضور علی نصیریان، تورج منصوری، مازیار میری برگزار شد.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما گفت: ایام پرغصه و پرقصه‌ای را می‌گذرانیم، امسال براساس سیاست چند سال خود که می‌گوید سینمای ایران قابل تفکیک نیست و رو به مردم ایران دارد، تصمیم گرفتیم جشن سینما را با داوری خوب به قوت اجرا کنیم اما از مراسم بزرگ‌ و هزینه اضافی خودداری می‌کنیم.

شاهسواری، در این رابطه گفت:

متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت همکاران ما از لحاظ معیشتی و امنیت شغلی بسیار پرقصه و پرغصه است. به همین علت خانه سینما و هیئت رییسه جشن به اتفاق رییس آن تصمیم گرفتیم که امسال داوری‌ها را به‌صورت عادلانه و برای همه سینمای ایران با قوت برگزار کنیم، اما تصمیم گرفتیم که با توجه به شرایط موجود از برگزاری هرگونه مراسم و جشن بزرگ خودداری کنیم.

واکنش اعتراض آمیز اهالی سینما

در این برهه از زمان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شاید این جشن ربطی به مردم نداشت چرا که مردم در این جشن حضور ندارند اما این کار را می‌توان واکنش اعتراض آمیزی نسبت به اوضاع کشور قلمداد کرد.

چندروزی پیش از اعلام مدیرعامل خانه سینما  سیروان خسروی و  کنسرت تئاتر همایون شجریان به دلایلی مشابه کنسرت‌های خود را لغو کرده بودند.

هرچند این اقدامات به لحاظ روانی می‌تواند تأثیراتی داشته باشد، در عمل کمکی به مردم نمی‌کند و تأثیر ملموسی در زندگی مردم ندارد.

باید دید هنرمندان چه ایده‌های دیگری برای تاثیر بر جامعه و مردم دارند.

 پایان پیام

کد خبر : 96350 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96350
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات