رهاسازی یک قلاده گربه وحشی در لنگرود

رهاسازی یک قلاده گربه وحشی در لنگرود

یک قلاده گربه وحشی در لنگرود رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلُوَنی به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست گیلان، یک قلاده گربه وحشی که توسط یک دندانپزشک (آقای محمدی) زنده‌گیری شده بود در محل مربوطه تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود شد که پس از بیومتری و بررسی‌های سلامت، در زیستگاه اصلی رهاسازی شد.

رهاسازی یک قلاده گربه وحشی در لنگرود

سید امین نجات، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود ضمن تشکر از آن پزشک افزود: گربه وحشی یا گربه دشتی با نام علمی Felis Silvestris است که از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌درخت و باغات تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد و این گونه نیای گربه‌های اهلی است. وی در ادامه از کلیه شهروندان تقاضا نمود که ضمن احترام به محیط زیست و حیات وحش در موارد مشابه این اداره را مطلع نمایند.

گربه وحشی به تیره گربه سانان (Felidae) تعلق دارد. گوشتخوارانی هستند که برای شکار استعداد و مهارت زیادی پیدا کرده‌اند. گربه وحشی به جنس Felis linnaeusتعلق دارد. گوشتخوارانی هستند با جثه سبک و کمی دراز. پنجه‌ها باریک و چنگالها دارای غلاف است و پرده بین انگشتها کمی رشد کرده است. گوش بلند و سه گوش و نوک‌دار است. گربه وحشی با نام علمی Felis silvestrisیکی از گونه‌های این جنس است.

پایان پیام

کد خبر : 95977 ساعت خبر : 2:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95977
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات