مردم کمک کنند قیمت دارو کنترل شود

در مورد قیمت دارو، عواقب ناشی از بازار پر تنش آن بازی با جان مردم می‌کند برای همین باید با یک سیستم درست و دقیق تحت کنترل باشد.
پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: یک کار خوب سازمان غذا و دارو در این آشفته بازار که دسترسی به کالاهای ساده نیز دشوار شده است فراهم آوردن امکان مشاهده قیمت داروها از طریق سامانه‌های اینترنتی است.
به گفته سخنگوس سازمان غذا و دارو جزئیات کامل فهرست و قیمت مصوب داروهای قابل عرضه در داروخانه‌های کشور از طریق سامانه اطلاعات دارویی این سازمان و یا اپلیکیشن TTAC قابل دسترسی می‌باشد.
در این اوضاعی که در بازار ملتهب برای یک پفک نرخ مصوب وجود ندارد و گاه از یک مغازه به مغازه دیگر قیمت اجناس تغییر می‌کند این امکان امتیاز خوبی برای مردم به حساب می‌آید.

نگذاریم از آب گل آلود ماهی بگیرند

در مواردی که کالای مورد نیازمان ضروری نباشد شاید بتوانیم آن را با اندکی تاخیر تهیه کنیم و یا اصلا برای مدتی قید استفاده از آن را بزنیم اما در مورد دارو قضیه به طرز فاحشی متفاوت است.
کسانی که بیمار  در خانه دارند برای تهیه دارو باید گاه چند داروخانه که هیچ سراغ شهرهای دیگر بروند.
در چنین شرایطی هم که قیمت‌ها مدام در حال نوسان است بهترین فرصت پیش آمده برای سودجویان تا بیش‌ترین ماهی را از آب گل آلود بگیرند.

سامانه ۱۹۰

طبق گفته دکتر جهانپور مردم در صورت مشاهده هرگونه مغایرت می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و اطلاع دهند جهت پیگیری.
در ظاهر این خبر به گونه‌ایست که با خودمان فکر می‌کنیم مگر بهتر از این هم می‌شود؟ اما اجرای این برنامه در صورتی مفید خواهد بود که نظارت درست و دقیق و دور از تخلف بر این سامانه صورت گیرد.
اوضاع قیمت دارو در کشور ما واقعا خراب است. داروهای تاریخ گذشته با قیمت‌های گزاف اغلب در بازار سیاه به فروش می‌رسد چرا که بسیاری از مردم دسترسی به این داروها در داروخانه‌ها ندارند.

بازار دارو باید دقیق تحت کنترل باشد

در مورد قیمت دارو، عواقب ناشی از بازار پر تنش آن بازی با جان مردم می‌کند برای همین باید با یک سیستم درست و دقیق تحت کنترل باشد.
اگر عملکرد این سامانه پس از گذشت چندی از راه اندازی‌اش مناسب باشد می‌توان برای اقلام دیگر که در بازار دستخوش نوسانات زیاد می‌شوند نیز استفاده شود.
مگر به همین شکل بتوان روند رو به رشد قیمت‌های نجومی را کنترل کرد.
پایان پیام

کد خبر : 96133 ساعت خبر : 11:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96133
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات